E-mail

Password

 

Pressesystemet ApS
Haslegårdsvej 8-10
8210 Aarhus V


CVR: 34713316

 

  Dankort 
  Visa 
  Visa Electron 
  Master Card 
  Maestro 
  JCB 

Handelsbetingelser

 

Publiceret den 8. september 2017

Restaurant Italia vil være børnefamiliernes foretrukne spisested

I maj 2017 fik den århusianske restaurant Italia på Åboulevarden nye ejere, og selvom restauranten ligner sig selv, er der allerede sket en del ændringer.

Lasagne, pastaretter og pizza. Det er den treenighed, det italienskekøkken består af, hvis man spørger de fleste danskere. Det er mad, som nydes ifulde drag af både voksne og børn, og netop dét fremhæver Italias medejer Kasper VejvadJørgensen som en af de allervigtigste faktorer for restauranten. Målet medItalia er nemlig at lave et spisested, som er attraktivt for alle aldersgrupper. 

Det er let at tage børnene med

På Italia er det de færreste gæster, som har bestilt bord i forvejen.Italia er stedet, som folk bliver inspireret til at besøge, når de går forbi, ogderfor er det nemt for forældre med mindre børn at gæste restauranten. De kan nemlig bare gå derind, når børnene bliver sultne.

Og fordi små børn sjældent er indstillet på at vente på maden, når førstsulten har meldt sig, har Italia lavet en buffet, hvor gæsterne kan gå i gangmed at spise, så snart de træder ind ad døren. "Det er en fordel forbørnefamilierne, fordi børnene kan få mad med det samme," siger Kasper VejvadJørgensen og tilføjer: "Og så er det gratis for børn under fire år at spise ibuffeten, mens børn mellem fire og 12 år kan spise til en reduceret pris. Vivil være et familievenligt sted, og derfor skal det være en god oplevelse attage børnene med på Italia."

Mere smag af Italien

Menuen på Italia er selvfølgelig proppet med italienske retter, og forKasper Vejvad Jørgensen er det vigtigt, at maden er af høj kvalitet. Derfor harItalia valgt at ændre på nogle af basisprodukterne for at optimerespiseoplevelsen. "Både pizza og pastaretter er relativt simpelt mad med fåingredienser, og derfor skal produkter som mel, ost og tomatsauce være af engod kvalitet," siger Kasper Vejvad Jørgensen.

Selvom gæsterne forhåbentlig kan smage, at det italienske spisested harfået tilføjet en ekstra knivspis af ægte italiensk kvalitet, er det ikke noget,de kommer til at mærke synderligt til på pengepungen. "Vi har så vidt muligtforsøgt at undgå prisstigninger, men et par af retterne er da steget med 5kr.," siger Kasper Vejvad Jørgensen og tilføjer: "Men jeg er overbevist om, atgæsterne hellere vil betale 5 kr. mere og så få et mere velsmagende måltid."

Egentlig havde Italia et mål om at være italienske fra inderst tilyderst, men gæsterne er alt for glade for tilbehør som tzatziki og retter somribeye, så det har fået lov at blive på menuen, ligesom pizzafyldet heller ikkeudelukkende er baseret på italienske traditioner.

Den gode oplevelse

Noget af det, Kasper Vejvad Jørgensen nyder allermest ved restauranten,er, at medarbejderne på Italia har forskellige nationaliteter. "Vi haritalienske, vietnamesiske og spanske medarbejdere, og det skaber en helt særligstemning, som gør det sjovt at være på arbejde og bidrager til den oplevelse,som gæsterne får, når de besøger Restaurant Italia i Aarhus," fortæller han.

At gæsterne nyder stemningen er afgørende, for det er den gode oplevelse,der får gæsterne til at komme igen: "Selvfølgelig skal maden være velsmagende,men stemningen er mindst lige så vigtig, for det er den, der får folk til at gåud og spise. På internettet bliver alle bombarderet med opskrifter og tips ogtricks til at lave lækkert mad, og der er ikke langt mellem spisestederne, såfolk søger en ekstraordinær oplevelse, når de går ud og spiser," afslutterKasper Vejvad Jørgensen.


Kontaktperson:

Mikkel Johansen

Telefon: 88511012

mj@nord-digital.dk

Afsender:

Nord Advertising Digital Aps

Telefon: 88511012

Skanderborgvej 232, 2. sal

8260 Viby J

mj@nord-digital.dk

http://www.nord-advertising.dk