E-mail

Password

 

Pressesystemet ApS
Axel Gruhns Vej 2B
8270 Højbjerg


CVR: 34713316

 

  Dankort 
  Visa 
  Visa Electron 
  Master Card 
  Maestro 
  JCB 

Handelsbetingelser

 

Publiceret den 17. maj 2017

Pædagogik behøver ikke at være usportslig

Ny bog til lærere om metoden rubrics

Rubrics. Undervisning med forståelse som mål

 

Hvordan tilrettelægger du som lærer din undervisning, så også eleverne kan se meningen, er motiverede og ved, hvad de skal gøre for at nå i mål? Og hvordan baner du vej for, at eleverne kan få så god en forståelse af stoffet, at de kan omsætte deres viden og færdigheder i nye situationer?

 

Rubrics er et system, der netop er udviklet til lærere, der ikke blot ønsker en undervisningsform med ensidigt fokus på at vurdere elevernes præstationer, men samtidig er interesserede i at understøtter elevernes tro på og glæde ved at kunne nå deres egne, selvvalgte mål. Positive rubrics er en måde at arbejde med differentierede læringsforløb, hvor flow, læringsglæde og feedback er i højsædet.

 

Udover at udfolde den teoretiske baggrund for rubricsystemet skriver Kirsten Maack Gibson om, hvordan man som lærer kan udvikle rubrics til undervisning i indskoling, mellemtrin og udskoling. Bogen giver et væld af konkrete casehistorier i forskellige fag og viser, hvordan rubrics kan anvendes.

 

Forord af Hans Henrik Knoop

 

Målgruppe

Bogen henvender sig især til lærerne i folkeskolen, men også andre lærings- og pædagogikinteresserede kan nyde godt af dette indblik i styrkerne ved at differentiere og synliggøre læringsmål samt målsætningernes motiverende virkning.

 

 

FAKTA OM BOGEN 

Rubrics

Undervisning med forståelse som mål

Af Kirsten Maack Gibson

156 sider

Pris: 248 kr. (trykt bog)

Pris: ca. 174 kr. (e-bog)

Udkommer 17.5.2017


Kontaktperson:

Marianne Kølle

Telefon: 26168481

kontakt@forlagetmindspace.dk

Afsender:

Forlaget Mindspace

Telefon: 26168481

Ryesgade 77, th.

2100 København Ø

kontakt@forlagetmindspace.dk

http://www.forlagetmindspace.dk

Filer og billeder