Pressesystemet ApS

JCB

Handelsbetingelser

Publiceret den 1. marts 2010

Nye skråfoto over din by på Krak.dk

Nye skråfoto over din by på Krak.dk. Krak.dk har netop lanceret skråfoto over yderligere 11 danske byer. Det har siden 2007 været muligt at se skråfoto på Krak.dk, og de findes nu over i alt 32 danske byer.

Krak.dks skråfotos er luftfotos som adskiller sig fra almindelige luftfotos, ved at de er taget i en vinkel, så man kan se fx bygninger og kunstværker fra siden. Dermed kan man se facader på bygninger, baggårde osv. Skråbillederne kan også vendes på skærmen, så man kan se dem fra alle fire verdenshjørner. Og Krak tilbyder nu 2009 billeder over 11 nye byer og opdatering af bl.a. store del af København.

De nye skråfotos er en sjov men også brugbar søgemulighed for private, såvel som for virksomheder. Skråfoto kan fx være anvendeligt, når man skal købe eller sælge lejlighed eller hus, da de, i modsætning til gadefoto, er taget fra et fly. Dermed er det muligt at se detaljer som baghaver, baggårde osv., som man ikke kan se på gadefoto.

"Vi bestræber os på kontinuerligt at levere den bedste korttjeneste til danskerne, og skråfoto findes i dag kun på Krak.dk og Eniro.dk. Paletten af gadefoto, luftfoto og skråfoto giver nu danskerne den mest komplette søgetjeneste indenfor kort på nettet" siger Claus Thor Nielsen, Onlinechef hos Eniro Danmark A/S.

Skråfotos kun på Krak.dk
Krak.dk er den eneste directory tjeneste i Danmark som udbyder skråfoto, og kvaliteten er helt i top. Opløsningen på skråfoto er af den bedste kvalitet, der findes på nettet i dag og skarpere end almindelige luftfoto. Skråfotos er leveret af danske COWI A/S, og bliver jævnligt opdateret med de nyeste fotos.

De 11 nye byer er:
Bramming             Helsingør
Fredericia             Holstebro
Frederikshavn      Kolding
Hjørring                Ribe
Haderslev            Svendborg
                            Vejle

Skråfotos findes over 32 danske byer
Krak.dk er den eneste søgetjeneste, som har skråfoto
Skråfoto leveres af COWI A/S
De nye skråfotos er taget i 2009

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Om Krak
Krak er ejet af Eniro Danmark A/S. Eniro er en af Danmarks førende medievirksomheder og har en bred vifte af produkter, som kan hjælpe dig med at finde personer, virksomheder, kort, kommuneinformation og produkter. Eniro Danmark A/S udgiver blandt andet Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og søgetjenesterne www.eniro.dk og www.krak.dk samt Kraks kortbøger.
Eniro Danmark A/S havde i 2008 en omsætning på 542 mio. DKK og et overskud (EBITDA) på 76 mio. DKK. Eniro Danmark A/S er en del af Eniro-gruppen, som er børsnoteret på børsen i Stockholm. Eniro-gruppen har ca. 5000 ansatte, hvoraf ca. 450 er ansat i Danmark. Eniro Danmark A/S blev også i 2009 kåret som en af danmarks bedste arbejdspladser i den årlige kåring lavet af Great Place To Work Institute.
Eniro har aktiviteter i Sverige, Norge, Finland, Danmark og Polen. Læs mere på: www.eniro.com

Charlotte Saltoft Kjærulff

chk@eniro.dk