Pressesystemet ApS

JCB

Handelsbetingelser

Publiceret den 16. januar 2007

Emini og ICEcat i samarbejde om levering af (gratis) produktinformation til den danske IT kanal

Utrecht/København, Januar, 2007: Emini - den førende ebusiness leverandør til den danske IT kanal og ICEcat, har indgået et samarbejde om levering af (gratis) produktinformation til IT kanalen. Emini har samarbejde med mere end 40 forskellige IT-, Telekom,- og forbrugerelektronik distributører og understøtter i dag mere end 100 forhandlere med eShops og e-indkøbsløsninger. Disse forhandlere efterspørger digital, kvalitativ produktinformation til lave omkostninger, for at booste marketing og undgå manuel dataindtastning. ICEcat er i stand til at levere dette, idet mere end 75 af de mest anvendte producenter sponserer ICEcat i leverancen af deres produktinformation gratis til den europæiske IT kanal, idet producenterne fuldt ud er bekendt med, at deres forretningspartneres marginaler er under konstant pres. Hver uge tilsluttes der ca. 2 nye producenter til Open ICEcat (gratis versionen af produktdatabasen ICEcat).

I samarbejde med Emini, vil ikke kun den gratis produktdatabase, Open ICEcat, men også den fulde version ICEcat med mere end 130.000 datablade for mere end 1800 producenter, være tilgængelig for Emini's partnere i IT kanalen. I introduktionsfasen vil de elektroniske datablade være på engelsk, men det forventes at dansk vil være understøttet i Q1 af 2007.

Michael Olsen, partner i Emini, understreger at eTailers "er meget ivrige efter at minimere den store arbejdsmængde der ligger i manuel oprettelse af produktbeskrivelser og at dette åbner for et stort potentiale i form af, at et langt større produktsortiment nu kan fremvises med beskrivelser". Emini har endvidere stillet de gratis Open ICEcat data til rådighed i deres e-indkøbsløsning Frej, som er et dagligt værktøj for en lang række IT forhandlere, herunder nogle af de største forhandlere i markedet.

Den komplette liste af Open ICEcat sponsorer inkluderer pt.: 3Com, Acer, Adobe, AFTC, Allied Data, Allied Telesyn, AMD, Antec, AVM, Avocent, Axis, Belinea, Belkin, Brother, Canon, Canyon, Case Logic, CA, Conceptronic, Davilex, Dicota, Dutch Design Trading, Eizo, Ergotron, Freecom, Fuji Film, Fujitsu-Siemens, Haier, HP, IBM, Iiyama, Imation, Iomega, Kaspersky, Kensington, Kingston, Kodak, Lacie, Lenovo, Lexmark, LG, Lite-On, Logitech, McAfee, MGE, NEC, Netgear, NewStar, NewUniverse, Nuance, Pinnacle, Projecta, Samsung, Sitecom, SMC, Sony, Sweex, Targus, Toshiba, Trend Micro, US Robotics og XFX.

Om Emini
Emini er en udviklingsvirksomhed med speciale indenfor IT distribution og logistik. Vi har mange års erfaring med udvikling og drift af store IT løsninger, oftest udviklet i samarbejde med vores kunder. Det betyder, at vi har den nødvendige forretningsforståelse samt den tekniske kompetence og erfaring, der er nødvendig for at fungere som troværdig sparringspartner og leverandør af pålidelige løsninger.

Om ICEcat.biz
ICEcat.biz startede som udgiver i 2003 og har hurtigt udvilket sit kerneprodukt fra at være en lokal hollandsk IT produkt database, til en europæisk Open ICEcat flersprogsudgave.
Open ICEcat indeholder pt. mere end 75 brands. Hovedmotivationen for producenterne til at deltage i dette er, at mindste omkostningerne i kanalen og øge standardiseringen og kvaliteten af produktinformationerne. Open ICEcat informationerne frigives under Open Content License Agreement. ICEcat.biz leverer produktinformationerne i XML format. Indholdet anvendes oftest i webshops, sammenlignings- og rådgivningsportaler samt i ERP systemer.

For mere information om Emini:
- http://www.emini.dk/
- Kontakt: Michael Olsen, molsen@emini.dk, +45 3917 8335

For mere information ICEcat:
- http://icecat.emini.dk

Michael Olsen