Vestjysk vækstkomet er brugernes e-favorit.

23. maj 2013   |   NiceHair.dk  |  Flere pressemeddelelser

Vinderne af E-handelsprisen 2013 er afsløret, og brugernes favorit er det vestjyske Nicehair.dk.

”Af E-handelsprisens kategorier er netop ’Brugernes favorit’ den, vi helst ville vinde. Vi gør vildt meget ud af, at brugerne skal have en god e-handelsoplevelse hos os, så vi er bare så stolte over prisen,” siger stifter og administrerende direktør Tonny Bruun.

Nicehair har ligget i skarp konkurrence med dealsitet Downtown og cykelbutikken Cykelparnter, men i den sidste og afgørende brugertest faldt brugernes valg altså på Nicehair.dk.

Brugernes favorit er fundet ved, at alle danske e-handelskunder i nogle måneder har kunnet stemme på deres egen favorit. Den 1. maj blev stemmerne endeligt talt op, og de tre højst rangerende gik videre til en kvalificeret finale. I finalen har analysefirmaet Paso Research lavet en kvalificeret brugertest med 100 uvildige brugere, som har testet de tre finalister op mod hinanden.

”Der er altså ikke tale om en konkurrence i at samle flest stemmer. Vi er også blevet udsat for en egentlig faglig analyse og vurdering. Det betyder, at prisen ikke blot bliver et trofæ på hylden, men et værktøj, som vi kan bruge aktivt til at blive endnu dygtigere til at servicere vores kunder,” siger Tonny Bruun.

E-handelsprisen uddeles hvert år af Foreningen for Dansk Internet Handel (FDIH), der som interesseorganisation organiserer de danske e-handlende.

Prisen blev uddelt ved en storstilet festaften i Falconer Salen på Radisson Blu Frederiksberg den 23. maj.

”Vi har spændt fulgt med i hele afstemningsperioden, og vi har været stolte over at ligge som nummer ét helt fra start. Det viser os, at vores brugere mener, at vi driver e-handel på brugernes præmisser. Og det mener jeg faktisk er vejen frem for dansk e-handel,” siger Tonny Bruun, der først og fremmest ønsker at takke de mange kunder for prisen.

”Men jeg sender også en ubetinget tak til vores medarbejdere. Hvis ikke de hver eneste dag gjorde sig umage med at imødekomme kundernes ønsker, ville vi aldrig komme i nærheden af denne ære. Så æren er især deres,” slutter han.

Fakta om E-handelsprisen: http://www.fdih.dk/e-handelsprisen/e-handelsprisen-2013/

Fakta om Nicehair.dk:

Nicehair.dk opererer fra et stort lager i Esbjerg.

Nicehair.dk har ca. 40 ansatte.

Nicehair.dk omsatte i 2012 for 70 millioner kr.

Nicehair.dk sigter mod en omsætning på 100 millioner kr. i 2013.

Nicehair.dk er stiftet i 2009 og er vokset eksplosivt siden.

Nicehair.dk scorer 9,5 ud af 10 hos Trustpilot.

Nicehair.dk sælger hårprodukter, men har som mål at dække alle kvinders behov gennem de fem søstersites Nicetrend.dk, Nicekids.dk, Niceperfume.dk, Niceskin.dk og Nicemakeup.dk.

Forslag til billedtekst:

Stifter Tonny Bruun (i midten) flankeret af sine to partnere Lasse Bendixen Andersen (th) og Simon Elkjær (tv).
Stoltheden er vanskelig at skjule - selv for gæve vestjyder.

Simon Elkjær

simon@nicehair.dk