Verdensballet på Gavnø Slot

22. maj 2012   |   Gavnø-Fonden  |  Flere pressemeddelelser

Royal Ballet of London gæster det eventyrlige slot og fremfører scenekunst i verdensklasse.

Sydsjællands største kulturbegivenhed

VERDENSBALLET 2012

Gavnø Slot danner lørdag den 14. juli ramme om denne enestående forestilling. En række af verdens førende balletdansere giver forestilling på scenen i slotsgården med det gulkalkede slot som omkransende kulisse. Alle er solodansere ved The Royal Ballet of London. Syv balletdansere, to operasangere, en violinist og en pianist glæder sig til at præsentere en forestilling, hvor teater, dans, musik og natur går op i en højere enhed og bliver til magi.

Programmet bliver bundet sammen med arier og scener fra operaens verden, sunget af de to danske operastjerner: Ditte Højgaard Andersen og Jens-Christian Wandt, der også optræder i rollen som konferencier.

PROGRAM I PARKEN

Slotsparken er åben fra kl. 16.00, og publikum opfordres til at komme i god tid. Der er mulighed for at besøge Slotsbryggeriet Gavnø, Gavnø Slot og nyde sin picnic kurv i parken, hvor der også kan købes mad og drikke. Forestillingen begynder kl. 20.00 - men allerede fra kl. 18.00 vil der være opvisning/opvarmning på scenen.

Et begrænset antal billetter er sat til salg via billetnet.dk og det bliver efter princippet først-til-mølle til dette eksklusive arrangement.

For yderligere information kontakt venligst Gavnø-Fonden på telefon 55 700 200.