Unge strømmer til Socialdemokraterne

12. april 2012   |   Danmarks Socialdemokratiske Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

På trods af lave meningsmålinger og anklager om løftebrud, så strømmer unge medlemmer til Socialdemokratiets ungdomsorganisation – DSU. På under et år har DSU har en medlemsfremgang på næsten 25%. DSUs formand, Peter Hummelgaard, kalder fremgangen et udtryk for ”unges vilje til forandring”.

Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU), oplever for tiden den største medlemsfremgang i mange år. På under et år er DSU vokset med næsten 25%. Fra 2.059 betalende medlemmer sidste år, til 2.694 betalende medlemmer i år.

DSUs forbundsformand, Peter Hummelgaard Thomsen, forklarer den eksplosive vækst:

”Vi har haft et år der selvfølgelig har været præget af stor opmærksomhed omkring DSU. Tragedien på Utøya gjorde mange unge opmærksomme på vores socialdemokratiske værdier og sammenhold. Men valgkampen og regeringsskiftet har givet rigtig mange unge lyst til at gøre en forskel”, siger han.

Selvom Socialdemokratiet ligger lavt i målingerne, og Regeringen er blevet beskyldt for løftebrud, så har det ikke påvirket unge lyst til at blive medlem af DSU.

Peter Hummelgaard Thomsen udtaler:

”DSU har det seneste halve års tid været meget optaget af, regningen for krisen skulle fordeles på en fair måde. Vi har krævet et opgør med grådigheden, og med finanssektorens krævementalitet. Vi vil ikke finde os i, at det er de unge, de ufaglærte og alle dem uden andel i krisen, der nu skal betale det meste af gildet. Grunden til at så mange melder sig ind i DSU, er et udtryk for de unges vilje til forandring”, siger han.

Peter Hummelgaard Thomsen

ph@dsu.net