Unge socialdemokrater indkalder Danmark til mindehøjtidelighed

23. juli 2011   |   Danmarks Socialdemokratiske Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

Danmarks Socialdemokratiske Ungdom indkalder alle danskere til at deltage i en mindehøjtidelighed for ofrene i Oslo, og i søsterorganisationen AUF. Mindehøjtideligheden finder sted foran den norske ambassade i København den 23. juli kl. 18.00.

Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU) er chokerede og i sorg over tragedien i Norge. Bombeangrebet i Oslo, og skudattentatet mod unge socialdemokrater på øen Utøya, i DSUs søsterorganisation - AUF, kalder på sympati og solidaritet med nordmændene.

DSUs forbundsformand, Peter Hummelgaard Thomsen, udtaler:

”Jeg er i chok og dyb sorg over tragedien i Norge. Det er helt forfærdeligt meningsløst at vores venner i AUF, der er samlet til en politisk sommerlejr, skal udsættes for det her. Der findes ikke noget bedre og stærkere i vores demokrati, end når unge mennesker samles for at diskutere hvordan vores samfund bliver bedre. Derfor er jeg helt igennem rystet over det her. Jeg sender mine varmeste tanker til mine kammerater deroppe”.

Derfor beder DSU danskerne om at møde op foran den norske ambassade i København lørdag den 23. juli kl. 18.00 til en mindehøjtidelighed for ofrene i Norge.

Peter Hummelgaard Thomsen fortsætter:

”Jeg håber at så mange danskere som overhovedet muligt vil møde op foran den norske ambassade, og sende vores sympati og medfølelse til Norge og til de unge socialdemokrater i AUF. Uanset hvem der er ansvarlig for disse angreb, er det voldsomme angreb på rødderne i vores demokrati. Det skal vi stå sammen om”.

Mindehøjtideligheden finder sted lørdag den 23. juli kl. 18.00 foran den norske ambassade i København.

Peter Hummelgaard Thomsen

ph@dsu.net