Unge kvinder køber tøj for at få likes

29. november 2017   |   Trendday  |  Flere pressemeddelelser

Det kan være dyrt, at få en ny kunde ind og lave en konvertering. Kasper og Camilla har et koncept, som halverer omkostningerne ved at få en ny kunde, hvilket har været med til at bane vejen for deres succes og givet dem et fast plads på det altid pressede tøjmarked.

Brugen af sociale medier stiger i et stort omfang, hvor behovet for at blive set og anerkendt af andre kun bliver større. Aldrig har vi i Danmark haft så stort et antal af unge ”Youtubere”, ligesom at antallet af instagram historier også topper.

Men hvad skyldes denne trend?

Der er tydeligvis blevet skabt et behov for at blive set på internettet og anerkendt af personer vi ikke kender – denne store trend har webshoppen Trendday taget til dig, hvor de med succes har skabt en social profil, som mange af deres kunder ser op til. 

En del af Trendday familien

 Drømmen om en Instagram profil med mange følgere, er noget der tiltaler mange unge piger. En Instagram profil med mange loyale følgere, kan skabe nogle muligheder både personligt såvel som professionelt, hvor drømmen om at blive influencer er stor. Mange af disse unge piger, forsøger derved at få den ønskede eksponering gennem ’Trendday-familien’, som bedst kategoriseres som den faste skare af kunder, som ivrigt publicerer billeder af det nyindkøbte tøj, med håbet om at blive eksponeret gennem Trenddays egen profil, for mere end 80.000 følgere.

Interessen for at blive delt på Trenddays sociale medier er stor, hvilket bestemt ikke er nogen tilfældighed hvis du spørger indehaverne, som ikke lægger skjul på at dette markedsføringskoncept er gennemtænkt.  Trendday har skabt et familiært virksomhedskoncept, hvor der har været fokus på at skabe en relation til den enkelte forbruger og derved øge interessen for at blive iscenesat. Dette gøres ved at bygge relation med forbrugeren, hvor især den ene ejer Camilla fungerer, som den fiktive veninde, hvilket gøres gennem kommunikation med ord som ”kram, knus” mfl.

Du kan her læse om hvordan du bliver eksponeret via sociale medier.

For at opnå den store grad af eksponering, som de mange tilbagevendende kunder kan give Trendday, har man fra ledelsens side valgt at give de trofaste kunder deres eget blogindlæg på Trendday.dk – en helt ny ting, som kun har øget interessen for igen og igen at forsøge at blive eksponeret som kunde. Hele 33% af alle kunderne på Trendday er tilbagevendende kunder. Et tal som man ikke ser mange andre steder i tøjbranchen. Disse tal skyldes en afgjort en kombination af interessen for medie eksponering, men også det forhold som kunderne får til deres fiktive veninde Camilla, som er frontfigur på alle parametre.

Trenddays fremtid

For at bygge videre på den sociale succes, har Trendday fået skabt deres egen Youtube-kanal, i samarbejde med to dygtige unge youtubere, som er med til at skabe en profil på verdens anden største søgemaskine. Et projekt, som skal være med til at styrke den sociale profil, og skabe en endnu større opmærksomhed omkring Trendday på tværs af sociale platforme.

Konceptet skal herefter udvides til Sverige, hvor man forventer at opnå succes med samme setup. Efter at Sverige er på kortet, så skal hele Trendday konceptet bredes ud i Europa, hvor flere investorer har meldt deres interesse.

Det er tydeligt, at Trendday bygger en sund forretning ved denne nye sociale trend, hvor behovet for opmærksomhed er stor. En marketingsstrategi, som har været en stor gevinst for forretningen. 

Kontaktperson:

Kasper Bondegaard

27626881

kasper@trendday.dk

Afsender:

Kasper Bondegaard

Hammerholmen 11 E
2650 Hvidovre

71 99 32 56

ant@meresalg.dk

https://trendday.dk