Ungdomsparti indsamler unges holdninger

08. september 2009   |   SF Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

Politik handler ikke om hvad der sker inde bag Christiansborgs tykke mure, men derimod om helt almindelige menneskers hverdag, mener SF Ungdom. Derfor drager Danmarks største politiske ungdomsorganisation i den kommende måned Danmark rundt for at tale med danske unge om hvad de gerne vil have forbedret i deres hverdag.

Politik handler ikke om hvad der sker inden bag Christiansborgs tykke mure, men derimod om helt almindelige menneskers hverdag, mener SF Ungdom. Derfor drager Danmarks største politiske ungdomsorganisation i den kommende måned Danmark rundt for at tale med danske unge om hvad de gerne vil have forbedret i deres hverdag. På en måned besøges flere hundrede uddannelsessteder.

”Politik handler om din og min hverdag. Mere kompliceret behøver det egentlig ikke være. Derfor rejser vi landet tyndt for at besøger uddannelsessteder og snakke med de unge, hvilke ting de godt kunne tænke sig blev ændret i deres hverdag,” forklarer SF Ungdoms landsformand Pelle Dam.

En komplet plan over uddannelsesbesøgene kan downloades ved hjælp af linket nederst i denne mail.

”Vi tager folks bekymringer alvorligt, og derfor skal vores politik ikke fastsættes på et fornemt kontor på Christiansborg. Den skal tværtimod blive til når vi er ude på uddannelsesinstitutionerne og snakke med folk om, hvordan vi kan gøre hverdagen bedre,” mener Pelle Dam.

”Vi kunne jo også sagtens sidde og dandere den ved vores computer på hjemme på kontoret, men jeg tror faktisk, at det gør en forskel, at vi i stedet tager landet rundt og besøger almindelige unge mennesker rundt omkring,” fortsætter han.

Både lokalaktive i SF Ungdom og udsendte fra organisationens landskontor deltager i besøgene på uddannelsessteder. Besøgene er en del af kampagnen Bedre Hverdag Nu, som samtidig er en kickstart på efterårets kommunalvalgkamp. Læs mere på www.bedrehverdag.nu.

For politisk baggrund, praktisk information og supplerende udtalelser:
Kontakt SF Ungdoms landsformand Pelle Dam på mobil 21 45 50 29 eller mail pelle@sfu.dk.

SF Ungdom er Danmarks største politiske ungdomsorganisation. Landsformand Pelle Dam er 22 år gammel og bosat på Amager med sin kæreste. Han har orlov på sit studie på Journalisthøjskolen i Århus.

Pressefoto til fri afbenyttelse kan downloades ved hjælp af link nederst i denne mail.