Ungdomsparti: Vi er trætte af mudderkast

22. januar 2011   |   SF Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

Den kommende folketingsvalgkamp bliver den mest beskidte nogensinde, lyder det fra eksperter og kommentatorer. Men Danmarks største ungdomsparti har fået nok af smædekampagner og påbegynder derfor i dag en ny, helt positiv kampagne

Pressemeddelelse fra SF Ungdom, lørdag d. 22. januar 2011

”Politik bør handle om visioner og konstruktive forslag frem for personsager og usaglige tilsvininger af modstanderens idéer. Derfor handler vores nye kampagne her op til folketingsvalget om tro og håb på vores egen politik,” fortæller SF Ungdoms landsformand Pelle Dam.

”Vi drømmer om et nyt Danmark. Et Danmark, hvor fællesskabet er i centrum, i stedet for at enhver er sig selv nærmest. Et samfund, hvor vi alle har lige muligheder for at skabe os det liv, vi ønsker – også uden at være født med en guldske i munden. Og et samfund, hvor de bredeste skuldre bærer det tungeste læs,” forklarer Pelle Dam.

”Vi drømmer om forandring, men vi vil ikke nøjes med at drømme. Vi vil kæmpe for at lave om på tingenes tilstand, og derfor skal vi i denne kampagne ud at ringe på dørklokker hos de unge på kollegierne, ud og snakke med de unge på uddannelsesstederne og meget andet,” tilføjer SFU-formanden.

For supplerende udtalelser, kontakt:
SF Ungdoms landsformand Pelle Dam, mobil 21 45 50 29, mail pelle@sfu.dk.

Kampagnens konkrete paroler:
:    Billigere bus og tog
:    Maks. 28 i klasserne på ungdomsuddannelserne
:    Flere studieboliger, som er til at betale
:    Praktikpladser nok til alle
:    Mindre hold og mere undervisning på videregående uddannelser

Parolerne er identiske med SF Ungdoms mærkesager i folketingsvalgkampen.