Undgå de skjulte udgifter i forbindelse med tilbudsgivningen

05. september 2006   |   Tricon Data A/S  |  Flere pressemeddelelser

Undgå de skjulte udgifter

Tricon Configurator® skærer de skjulte udgifter i forbindelse med tilbudsgivningen væk, eliminerer fejl og skaber overblik over den tekniske dokumentation

Med et komplekst produktsortiment kan det sagtens tage en halv dag at udarbejde det optimale tilbud til en kunde. Med Tricon Configurator® , som er tilgængelig for Tricon Datas kunder via internettet, klares den opgave på et kvarter.
Den erfaring har blandt andre en af verdens førende producenter af staldudstyr, S. A. Christensen, gjort efter at have brugt systemet i praksis i mere end et år. S. A. Christensen opererer over hele verden og holder styr på 7000 forskellige varenumre og 150000 forskellige produktkombinationer. Og selvom eksempelvis en landmand i Mexico har nogle helt andre behov end hans kollega i Ringkøbing, kan S. A. Christensens medarbejdere anvende det samme IT-værktøj, og det virker lige effektivt og sikkert i alle tilfælde.

Effektivisering og større fortjeneste
Tricon Configurator® eliminerer alle led i tilbudsgivningen, som ikke giver værditilvækst. Tilbudsskrivningen ligger ude hos forhandlerne i hele verden, og fejlene er samtidig minimeret, fordi konfiguratoren er opbygget, så man ikke kan sammensætte en ”umulig” ordre.
- Alle virksomheder, der fremstiller og sælger maskiner med mange produktkombinationer, kan meget hurtigt og ukompliceret opnå markante effektiviseringer og større fortjeneste ved hjælp af Tricon Configurator®, fremhæver direktør Otto Mertz, der er direktør i Tricon-koncernens datterselskab Tricon Data A/S og forklarer:
- Systemet spørger dig som kunde om, hvad du har brug for, og når du så har svaret på det, regner det ud, hvad din løsning skal bruge, hvad den koster - og måske også, om der findes billigere løsninger. Systemet præsenterer samtidig kunderne for alle muligheder, hvor man tidligere let kunne glemme eller overse en god idé, som kunden kunne have brugt.

Relevant for de fleste
Tricon Configurator® skiller sig først og fremmest ud fra de konfigurationssystemer, der er indbygget i store ERP-løsninger som f.eks. SAP ved, at det danske produkt klarer komplekse løsninger, og at det er let at skaffe data til og fra systemet. Der er ikke nogle grænser for, hvor komplekse opgaver Tricon Configurator® kan løse, og det betyder, at løsningen er relevant for både el-installatøren, maskinfabrikken og f.eks. den internationale lufthavns bagagesortering.
- Grundlæggende er vores konfigurator et beslutningsskema mellem sælger og kunde. Men det er samtidig et værktøj, der skærer alle de skjulte udgifter i forbindelse med tilbudsgivningen væk, ligesom det eliminerer fejl og skaber overblik over den store mængde af nødvendig teknisk dokumentation, sammenfatter Otto Mertz.
Prøv selv Tricon Datas web-demo på http://configurator.dk/

Billedtekster:

Enterprise_3D_large:

Tricon Configurator® giver store og nye muligheder for at effektivisere og skære hidtil oversete udgifter væk. Det er simpelt at tilpasse konfiguratoren til alle brancher, så det er et relevant værktøj for langt de fleste virksomheder.

Figur 1:

Tricon Configurator® binder virksomhedens ERP- og CRM-systemer sammen. Det sparer tid, penge og ressourcer i tilbudsgivningen.

Figur 2:

Tricon Configurator® tager højde for alle problemstillinger under tilbudsgivningen.

Figur 3:

Som det fremgår af dette eksempel fra en vinduesfabrikants Tricon Configurator®, er systemet bygget op på en måde der sikrer, at den rigtige pris og dokumentation altid følger med den aktuelle vare.

Otto Mertz

om@tricon.dk