Undgå døde og ubrugelige hudplejeprodukter

16. januar 2013   |   Danish Skin Care ApS  |  Flere pressemeddelelser

Utroligt mange mennesker bruger dagligt døde hudplejeprodukter og dermed ubrugelige produkter, som intet godt gør for huden - i hvert fald ikke det, som man gerne ville - hvis målet er "ANTI-AGING", "AKNE BEKÆMPELSE", "SOLBESKYTTELSE" ol.

Kære Journalist

Holdbarheden af hudplejeprodukter afhænger af flere faktorer, blandt andet om produkterne indeholder vand (hvilket de fleste cremer gør) eller ej (pudder, rene olier etc.), samt specielt hvilken emballage produkterne er pakket i.

Hurtigere nedbrydning

Udsættes hudplejeprodukter for lys, luft, varme, bakterier eller høje temperaturskift, vil nedbrydningshastigheden markant blive sat op – og et nedbrudt hudplejeprodukt gør intet godt for huden.

Løsningen er ganske simpelt, altid at købe hudplejeprodukter i en sikker emballage, hvilket betyder en pumpe eller tube, og aldrig en krukke!

Tænk blot på anti-oxidanter (anti er noget vi ikke ønsker og oxidanter er et andet ord for iltning) – lidt logisk tænkning, så er målet med en anti-oxidant at mindske iltning af huden. Når nu det er målet, så virker det ikke videre logisk at opbevarer produktet i en krukke, der dagligt åbnes og tilføres luft fra omgivelserne - vælg derfor altid hudplejeprodukter i lufttæt emballage. Yderligere er krukker ikke smarte, da der dagligt tilføres utallige bakterier til produktet fra luften og specielt fingrene, der sættes ned i produktet - i værste tilfælde kan der udvikles bakterier i produktet, som har direkte negativ indvirkning på huden.

Ligeledes kan man med fordel opbevare hudplejeprodukter i et skab eller skuffe i soveværelset, og derved undgå luftfugtigheden samt de temperatursvingninger (og udsættelse for direkte sollys), der opstår på badeværelset.

Krukke-symbolet

Uanset hvor godt man opbevarer sine hudplejeprodukter, bør man altid overholde ”holdbarhed efter åbning”-ikonet, som findes ved at kigge efter et krukke-symbol.

Står der eksempelvis skrevet 12M indeni krukken betyder det, at hudplejeproduktet kan holde sig i 12 måneder efter åbning.

Danish Skin Care

P.S. find flere skønhedsguides på www.DanishSkinCare.dk

Martin

presse@danishskincare.dk