Tre år i velduftende vækst - NiceHair.dk opkøber Parfumeplus

03. september 2012   |   NiceHair.dk  |  Flere pressemeddelelser

Da Tonny Bruun for tre år siden startede NiceHair.dk i kælderen derhjemme havde han en klar vestjysk vækststrategi. Og på trods af den i øvrigt kedelige samfundsudvikling råder han nu over 30 medarbejdere, der håndterer den 1100 m2 store lagerhal med hår- og hudplejeprodukter og de indtil nu mere end 200.000 ordrer. NiceHairs fødselsdagsgave til sig selv er opkøbet af én af landets betydelige parfumebutikker på nettet.

"Man må jo gerne forkæle sig selv, når man har fødselsdag, og vi har altså valgt at fejre treårsdagen ved at opkøbe Parfumeplus, der er én af de større spillere på det danske onlinemarked for parfume," siger Tonny Bruun, og fortsætter: "Vi har rigtig godt fat i markedet for hår- og hudpleje, så det er naturligt for os at kigge i retning af parfume for at sikre vores fortsatte vækst."

Opkøbet kan lade sig gøre, fordi Tonny Bruun helt fra firmaets spæde start har besluttet at bruge alt overskud på at opbygge et varelager. "Det er gammel vestjysk købmandsskik, at man først bruger pengene, når man har dem i hånden. Den strategi giver både en økonomisk sikkerhed for firmaet og en stor tryghed for medarbejderne," mener han.

Hemmeligheden bag NiceHairs publikumssucces ligger ifølge stifteren i et stærkt fokus på den moderne forbrugers adfærd og ønsker. "Den moderne onlineforbruger kan godt lide at føle en tilknytning til den butik, som hun handler med. Derfor lægger vi stor vægt på, at man kan komme i dialog med os på vores facebookside. Vores kundeservicemedarbejdere bruger en del tid på at besvare henvendelser af den vej, fordi det er en naturlig måde for vores kunder at kommunikere med os på," forklarer Tonny Bruun.

For at styrke kundekontakten har forretningens kundeservice udvidet mulighederne med en livechat, som kan rådgive kunderne i spørgsmål om produkterne.

"Vi satser på at fortsætte væksten i årene fremover og fortsat basere den på en tæt kontakt med vores kunder," siger Tonny Bruun.

NiceHair.dk har fordoblet sin omsætning en gang om året siden starten for tre år siden, og der er absolut ingen planer om at bremse udviklingen nu. Parfumeopkøbet er blot det første i en række af kommende opkøb, der med tiden skal gøre NiceHair til kvinders foretrukne handelsportal, når de skal købe produkter til sig selv.

Fakta:
NiceHair.dk gik i luften den 1. september 2009.
Har 1100 m2 lager i Esbjerg.
Beskæftiger 30 personer.
Sender 15.000 pakker ud hver måned.
Næsten 60.000 kunder modtager nyhedsbrevet.
Næsten 13.000 kunder har bedømt NiceHair positivt på Trustpilot.

Tonny Bruun

post@nicehair.dk