Støt lungekræftramte familier

21. august 2013   |   Patientforeningen Lungekræft  |  Flere pressemeddelelser

Mød Patientforeningen Lungekræft i Roskilde, Odense og Aarhus og hør mere om lungekræft, få målt din lungefunktion, vind præmier og støt lungekræftsagen ved at købe flotte T-shirts og termokrus.

Lungekræft er den kræftsygdom, der dræber flest danskere – blandt andet fordi sygdommen alt for ofte opdages for sent. Derfor søsætter Patientforeningen Lungekræft en kampagne, der skal udbrede kendskabet til symptomerne på lungekræft.

- Formålet med kampagnen er at gøre opmærksom på, at det er vigtigt at passe på sine lunger – både med en sund livsstil, men også ved at være opmærksom på symptomerne på lungekræft og gå til lægen i tide, hvis man oplever symptomer. Det er jo slet ikke sikkert, at det er lungekræft, men hellere gå til lægen én gang for meget end for sent, fortæller Alice Skjold Braae, der er formand for Patientforeningen Lungekræft og lungekræftoverlever.

I august og september 2013 kommer kampagnen til Roskilde, Odense og Århus. Her kan du få målt din lungefunktion, tale med en lokal lungekræftlæge og sygeplejerske om lungekræft og symptomer på sygdommen samt møde repræsentanter fra foreningen.

Støt lungekræftramte familier og vind flotte præmier
I de tre byer kan du støtte lungekræftramte familier ved at sende en ballon til vejrs. For hver afsendt ballon donerer medicinalfirmaet Roche 50 kr. til en pulje, hvor lungekræftramte familier kan søge om gavekort til oplevelser, dagligvarer og andet, der kan være en hjælp i en hård tid. Derudover kan du støtte den gode sag ved at købe T-shirts, termokrus samt skrabelodder og deltage i konkurrencen om gavekort til restaurant MASH og masser af andre flotte præmier.

Her kan du møde Patientforeningen Lungekræft i 2013:
31. august kl. 10-14: ’Sundhedsdagen’ på Hestetorvet i Roskilde
14. september kl. 10-14: Ove Sprogøes Plads i Odense
21. september kl. 10-14: Store Torv i Aarhus

Få mere information på www.vielskerdinelunger.dk

Fotos af merchandise er vedhæftet.

Forslag til billedtekst:

Støt lungekræftramte familier ved at købe T-shirts eller termokrus på http://www.lungekraeft.com/webshop/ eller når Patientforeningen Lungekræft besøger Roskilde, Odense og Aarhus i august/september måned.