Strømper af bambus

31. oktober 2008   |   Soks.dk  |  Flere pressemeddelelser

"Når man ikke kan købe sokker i bambus i butikkerne, må jeg jo selv sælge dem", tænkte Søren Bredahl Rasmussen, og så gik han i gang med at handle med økologiske sokker over nettet

Silkeborgenser sælger strømper lavet af bambus

Livet er for kort og fødderne for vigtige til 10 par strømper for en hund. Det mener Søren Bredahl Rasmussen, Silkeborg. For et år siden begyndte han at sælge sokker i høj kvalitet over nettet, og han blev hurtigt opmærksom på de særlige bambus-sokker, som han skaffer til Danmark fra en norsk leverandør:
- Bambus er jo en anderledes råvare, og det økologiske aspekt betyder meget for mig og også for kunderne, tror jeg. Det er en blanding af min egen og min families erfaringer, der gør, at jeg har taget strømperne af bambus ind, siger Søren Bredahl Rasmussen, der er kunstner i Silkeborg, hvor han er kendt for sine skulpturer, hvoraf nogle er højere end ham selv. Mindre kendt er det, at han også er føddernes ildsjæl.
Men hvordan kan man have bambusfibre direkte ind på kroppen? Er det ikke ubehageligt? Tværtimod, forsikrer sælgeren: De er bløde og nærmest silkeagtige, og de er særdeles behagelige at have på. Desuden holder de temperaturen to-tre gange lavere end andre strømper på grund af bambussens struktur, ligesom de ifølge Søren Bredahl Rasmussen er antibakterielle og altså hindrer bakterier i at gro. Endelig modvirker de fodsved.

Fødderne - en vigtig del af kroppen
- Jeg sælger strømper og sokker, fordi foden er en vigtig del af kroppen. Jeg har det sådan, at når man får fødderne i et par lækre strømper, så kan man klare alt. Det betyder utroligt meget. Et fodbad, noget fodcreme, at par gode strømper, fødderne op på skamlen…det er bare så dejligt og godt, siger Søren Bredahl Rasmussen.
Han mener, at bambusstrømper- og sokker ikke mindst er gode for allergikere og mennesker med følsom hud på grund af bambussens runde fibre. De fremstilles af økologisk dyrkede bambus, og der anvendes hverken kemikalier ved såning, eller mens den vokser, ligesom der ikke anvendes kemikalier i produktionen.
I sin netbutik sælger Søren Bredahl Rasmussen alle former for strømper og sokker: sjove strømper, vandresokker, løbestrømper, sportsstrømper, jagtsokker, havestrømper og meget mere til børn og voksne.
Man kan læse mere på hjemmesiden www.soks.dk

Søren Bredahl Rasmussen

sejs@mail.dk