S-formand: Vi vil besøge en halv million danskere inden valget

03. november 2010   |   Den Socialdemokratiske valgkamp i Købehavn  |  Flere pressemeddelelser

Helle Thorning-Schmidt skruer op for kampagnen i København. Torsdag d. 4. november vil hun og 30 frivillige socialdemokrater stemme de første dørklokker. I alt vil Socialdemokraterne frem til valgdagen besøge ikke færre end en halv million hjem i Danmark.

Helle Thorning-Schmidt skruer op for kampagnen i København. Torsdag d. 4. november vil hun og ca. 40 frivillige socialdemokrater stemme de første dørklokker. I alt vil Socialdemokraterne frem til valgdagen besøge ikke færre end en halv million hjem i Danmark
Hvis det ringer på døren på torsdag, kan du være heldig, at det er Socialdemokraternes formand, der står udenfor. Hun og partiets mange aktive i København sætter gang i partiets storstilede kampagne, der skal bringe partiet rundt til en halv million hjem.
”Vi oplever, at der er et stort ønske blandt danskerne for at komme til at tale rigtig politik. Høre, hvad partierne vil med Danmark, og fortælle om egne oplevelser. Moderne politik er i høj grad noget, der foregår ansigt til ansigt, og ikke bare i fjernsynet”, siger Lars Midtiby, der er partisekretær for Socialdemokraterne og ansvarlig for partiets valgkampagne.
Målsætningen om at besøge en halv million husstande inden valget er ifølge Lars Midtiby en organisatorisk kraftanstrengelse uden sidestykke. Han anslår at målet kun vil kunne indfries, hvis det lykkede at engagere mere end 10.000 frivillige i arbejde:
”Jeg tror vælgerne sætter pris på, at Helle er med rundt og ringe på dørene og høre om deres syn på det hele. Men også for vores aktive er det virkelig inspirerende, at Helle går forrest i kampagnen. Det er noget, der får arbejdsmoralen helt i top, og det får vi brug for,” siger Lars Midtiby.
Udover Helle Thorning-Schmidt deltager den lokale folketingskandidat, Ikran Sarwar, i valgkampsaktiviteten. Aktiviteten finder sted d. 4. oktober kl. 17.00. de frivillige mødes ved Bodenhoffs Plads 7, 1430 København K. Der vil i alt blive stemt ca. 1.000 dørklokker denne aften.
For yderligere presseinformation:Bjarke Dahl MogensenPressekoordinator60767891bjarkedahl@hotmail.com

Matias Bredde Jensen

mbj@lo.dk