SFU vælger ny landsformand: ”Thulesen Dahls regeringskritik er hykleri i sin reneste form”

03. april 2013   |   SF Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

21-årige Carl Valentin fra Odense er valgt som ny landsformand for SFU, og han går direkte i kødet på Dansk Folkepartis formand, Kristian Thulesen Dahl.

Pressemeddelelse fra SF Ungdom, 3. april 2013

---------------

SF Ungdom har netop afsluttet deres årlige landsmøde, hvor medlemmerne har valgt ny daglig ledelse. Den nye landsformand, Carl Valentin, udtaler:

”Kristian Thulesen Dahl pynter sig med lånte fjer, når han taler om, at regeringens politik ikke er socialt retfærdig.”

”Et af de største problemer, regeringen står med nu, er de mange mennesker, der falder ud af dagpengesystemet. Det er på tide, at regeringen kommer ind i kampen – særligt nu, hvor det er kommet frem, at flere falder ud af systemet end man havde regnet med.
Kristian Thulesen Dahl har gjort et stort nummer ud af at fremhæve dette. Problemet er bare, at det er ham selv, der med Venstre, Konservative og De Radikale skabte problemet inden folketingsvalget.”

”Jeg synes, det er dybt hyklerisk, at Dansk Folkeparti fralægger sig alt ansvaret for den svære situation, tusindvis af mennesker står i pga. de forringelser, DF var med til at gennemføre. Uden DF havde der ikke været flertal for dagpengereformen.”

”Man kan ikke komme udenom, at Kristian Thulesen Dahl er fremragende til at spille det politiske spil. For tiden fremstilles han jo nærmest socialt ansvarlig og til tider mere rød end den siddende regering. Faktum er bare, at velfærdsstaten er i fare, hvis højrefløjen kommer til magten igen.”

”Et godt eksempel på, hvad det er for et samfund, DF vil skabe, kan ses i det forslag om at begrænse lønmodtagernes konfliktret, som DF og Venstre præsenterede for nyligt. Et forslag, der på sigt vil resultere i lønninger på 30-40kr i timen.”

”Sidst DF havde magten smadrede de efterlønnen, halverede dagpengeperioden, gav store skattelettelser til de rigeste, førte en fremmedfjendsk udlændingepolitik og ignorerede den massive sociale dumping, klimaforandringerne og lærepladsmanglen. Det kan man hurtigt glemme, når Thulesen Dahl toner frem på TV og fremstiller sig selv som regeringens sociale samvittighed.”

Fakta om SFU’s nye landsformand:

Carl Valentin er 21 år og fra Odense
- Student fra Mulernes Legatskole
- Folketingskandidat for SF på Fyn
- Tidligere formand for SFU Odense
- Har været aktiv i SFU i seks år

Nyvalgt til SFU’s daglige ledelse er også 24-årige Katrine Kaspersen fra Odsherred som landssekretær og 23-årige Mads Hintze Dinesen fra Nordfyn som landskasserer.

Der er vedhæftet billeder til fri afbenyttelse.
Fotograf: Philip Davali - philipdavali.dk

For yderligere kommentarer kontaktes:
Carl Valentin, nyvalgt landsformand for SFU
- 40580270