SF Ungdom angriber Krarups efterlønskritik

15. juli 2010   |   SF Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

Efterlønnen er meningsløs, postulerer 72-årige Krarup i dag. ”Letkøbt, når han selv har siddet på kontor hele sit liv,” svarer SF Ungdoms landsformand.

SF Ungdom angriber Krarups efterlønskritik

”Når man sidder i Folketinget som 72-årig, kan man ikke lade være med at synes, det er fuldstændig meningsløst, at folk skal trække sig tilbage, når de er 60. Det er efter min mening at gøre grin med sig selv,” udtaler Søren Krarup i dagens Politiken. SF Ungdoms landsformand Pelle Dam mener dog, at det er Krarup selv, der gør sig til grin med den udtalelse.

”Det er letkøbt at gøre grin med efterlønsmodtagerne der haft et langt og hårdt arbejdsliv, når Krarup selv har siddet på et kontor hele sit liv,” mener SFU-formanden.

”Søren Krarup synes måske selv, at hans arbejdsliv har været frygteligt hårdt, men så må jeg overraske ham: Der findes faktisk en hel del mennesker med langt mere belastende jobs end han selv,” fortsætter han.

”Det er virkelighedsfjernt og arrogant at sammenligne sit eget vellønnede job som folketingsmedlem med de tusindvis af danskere, der må knokle deres røv i laser for en langt uslere løn,” siger altså Pelle Dam.

For yderligere kommentarer:
Pelle Dam, Landsformand for SF Ungdom, 21 45 50 29, pelle@sfu.dk