SF Ungdom: Sådan, Villy!

11. maj 2010   |   SF Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

Historisk vigtigt udspil, som vil vende op og ned på dansk politik. Sådan vurderer formanden for landets største ungdomsparti den nye økonomiske plan fra S og SF.

SF Ungdom: Sådan, Villy!

”Dette er det vigtigste udspil inden næste folketingsvalg. Det er afgørende vigtigt at få sagt klart fra over for de borgerliges velfærdsmassakre. ”En Fair Løsning” præsenterer et klart alternativ, hvor velfærden udvikles i stedet for at afvikles, og så er det endda fuldt finansieret,” udtaler SF Ungdoms Landsformand Pelle Dam.

Han mener, at Villy Søvndal og Helle Thorning har opnået et uhyre flot resultat.

”Dette her bærer ikke præg af at være et kompromisudspil. Det bærer plan af at være velgennemarbejdet centrum-venstre-politik, som både S og SF bør kunne stå inden for. Og for den sags skyld også Det Radikale Venstre,” mener SFU-formanden.

”Dette er et historisk vigtigt udspil, fordi oppositionen nu for alvor markerer, hvem der har initiativretten i dansk politik lige nu – og det er ikke regeringen. Vi vil se at dette her vender endnu mere op og ned på Christiansborg, det er jeg sikker på. Vi skal vinde næste valg på denne her plan,” slutter Pelle Dam.

For yderligere oplysninger, kontakt:
SF Ungdoms Landsformand Pelle Dam på mobil 21 45 50 29 eller mail pelle@sfu.dk

Pelle Dam