SF Ungdom: S-SF skal ikke røre velfærden!

13. januar 2011   |   SF Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

Flere medier citerer ledende SF’ere for at den offentlige sektor skal slankes, hvis Socialdemokraterne og SF kommer i regering.

Den opfattelse går SF Ungdom, Danmarks største ungdomsparti, nu i rette med.

”En ny regering skal naturligvis føre en økonomisk ansvarlig politik. Det er selvklart. Men velfærdsforringelser er ikke vejen frem. Vi skal ikke ud af den økonomiske krise ved at skære ned, men ved at udvide samfundskagen, om man så må sige,” udtaler landsformand Pelle Dam.

”Når vi overtager magten er den mest presserende opgave at få skabt ny vækst i Danmark – en opgave, de borgerlige totalt har forsømt i deres nedskæringstogt. Socialdemokraterne og SF har heldigvis nogle bud i ”Fair Løsning”, og de idéer håber jeg, at man vil arbejde videre med i en ny regering. Danmark skal blive blandt verdens bedste til at skabe innovative løsninger, som vi kan eksportere til udlandet og dermed tjene penge på, så velfærdsforringelser ikke bliver nødvendige. Det kunne for eksempel være på det grønne område eller inden for teknologiske velfærdsforbedringer,” forklarer SFU-formanden.

”Det er selvfølgelig muligt, at der findes rationaliseringspotentiale inden for den offentlige sektor, men det er altså først og fremmest ved at skabe vækst, Danmarks økonomi skal fremtidssikres – ikke ved hjælp af nedskæringer,” mener Pelle Dam.

Pelle Dam

pelle@sfu.dk