S indvier nyt stort frivilligt kampagnekontor

15. marts 2011   |   Frivillig for Helle  |  Flere pressemeddelelser

Tirsdag d. 15. marts indvier Helle Thorning-Schmidt Socialdemokraternes frivillige kampagnekontor, som vil være fuldtidsbemandet med frivillige frem mod det kommende folketingsvalg. Fra kontoret vil der hver dag blive igangsat kampagneaktiviteter, som skal sikre en ny regering efter valget.

Matias Bredde, som er ansvarlig for kampagnekontoret, udtaler i forbindelse med åbningen af kontoret:

”Vi mærker en stigende interesse for at være med i vores kampagne. Allerede nu er der tilmeldt 400 frivillige til kampagne, og kontoret er hver dag bemandet af 15-20 frivillige.”

Det nye frivilligkontor kommer til at være åbent frem til valget, og målsætningen er, at mere end 1000 frivillige vil hjælpe med at få valgt en ny statsminister. De mange frivillige vil gennem en omfattende dør til dør-indsats møde 100.000 borgere i Københavnsområdet. På landsplan vil Socialdemokraterne frem til valgdagen banke på 500.000 døre.

”Det er meget ambitiøse mål, men vi er virkelig mange, der er trætte af Lars Løkke og hans elendige krisehåndtering, så jeg tror slet ikke det er urealistisk. Og hvorfor skulle Helle ikke kunne mobilisere en græsrodskampagne med flere tusind frivillige i Danmark, når Obama kunne i USA?”

Den officielle indvielse af det socialdemokratiske frivilligkontor kommer til at foregå tirsdag d. 15. marts kl. 18.00 Her vil Helle Thorning-Schmidt holde en kort tale for de frivillige, der er mødt op for at deltage i telefonbanken. Helle Thorning-Schmidt giver også selv et nap med i telefonbanken for at få flere med i arbejdet for en ny regering.

For yderligere udtalelser:

Kampagneleder