Plantedrikproducenten Dryk ApS - vil udvikle nyt markedet med online salg

13. marts 2020   |   Dryk ApS  |  Flere pressemeddelelser

Holdning, handling og god smag går hånd i hånd. Fremtiden er plantebaseret - ingen tvivl om det. Plantedrikke er ikke længere et produkt forbeholdt veganere, diabetikere og folk med laktoseintolerans. De tiltrækker en ny bølge af forbrugere med holdninger til miljø, klima, sundhed og dyrevelfærd, og interessen for bæredygtighed er blandt de største globale trends. Den udvikling vil Dryk ApS fremme via en ny onlineløsning og et tæt samarbejde med en række grønne organisationer.

Salget af plantedrikke går strygende i Danmark. Alene i 2019 voksede markedet med 30 % i detailhandlen og ca. 70 % i restaurations- og cafémarkedet. Vækstraterne taler for sig selv. Forbrugerne har talt.

?

Dryk Aps lancerer en nyudviklet serie af 3. generations plantebaserede og CO2-venlige drikkevarer i en forretningsmodel, der går uden om de traditionelle detailkanaler. Produkterne sælges nemlig online via en abonnementsordning. Det skal være nemt og ligetil og økonomisk fordelagtigt for forbrugerne at købe CO2-venlige plantedrikke, der har smag og ikke mindst kvalitet i fokus.


“Vores forretning bygger på et solidt værdifællesskab med vores kunder. Vi deler drømmen om en bæredygtig livsstil og en grøn fremtid, og med det fokus udvikler vi nye plantebaserede produkter, som opfylder vores kunders behov og passer perfekt ind i deres hverdag.

Dryk sælges gennem en abonnementsordning, som kunden selv kan sammensætte. Og produkterne leveres direkte til døren. Det skal nemlig være nemt og ligetil”

Christian Christensen, Direktør, Dryk ApS


Bæredygtighed og strategiske partnerskaber

Hver dag bliver vi inspireret til at leve sundere, mere grønt og klimavenligt. Det er især de grønne organisationer og netværk, som er gode til at skabe bevægelse i den grønne omstilling. For Dryk er den grønne omstilling ét stort fællesskab, fyldt med nye muligheder for at hjælpe hinanden. 

Dryk har indgået en række strategiske partnerskaber med bl.a. Dansk Vegetarisk Forening, Danmarks Veganske Forening, Verdens Skove, Plan Bi og Plantetinget. Organisationerne hjælper med at markedsføre Dryk-produkterne over for deres medlemmer og får til gengæld en del af overskuddet. 

“Hver gang vi sælger en liter Dryk gennem vores strategiske partnerskaber, donerer vi 1 kr pr. liter til organisationen. På den måde hjælper vi hinanden til en grønnere fremtid, og med den model styrker vi den grønne udvikling.” ?

Christian Christensen, Direktør, Dryk ApS


“Vi har i mange år arbejdet målrettet på at fremme kendskabet til plantebaseret kost. Vores medlemmer og følgere er passionerede forbrugere, og det er en styrke, at de nu kan bidrage direkte til vores arbejde gennem deres indkøb.” 

Rune-Christoffer Bech Dragsdahl, Generalsekretær, Dansk Vegetarisk Forening


Dryk lanceres i 2 varianter “Havre” og “Havre Barisa”, og i april udvider vi sortimentet med “Havre Kakao”, “Ærte” og “Ærte Barista” samt “Ærte Kakao”.

Læs mere om Dryk plantedrik og de strategiske partnerskaber på: www.dryk.dk

Faktaboks

  • Dryk lanceres i 6 varianter i foråret baseret på havre og ærte og 2 varianter til efteråret baseret på hamp

  • Dryk købes online via abonnement med levering direkte til døren

  • Markedsføringen sker i tæt samarbejde med en række grønne organisationer



Pressekontakt:

Dryk ApS

Christian Christensen           
Direktør
Mobil: 7177 4980

Dansk Vegetarisk Forening - DVF

Rune-Christoffer Bech Dragsdahl 
Generalsekretær
Mobil: 50 56 18 17