Palsgård Træ overtager DK Spær

31. maj 2007   |   Palsgaard Træ A/S  |  Flere pressemeddelelser

Palsgaard Træ A/S har købt samtlige aktier i DK Spær A/S i Brædstrup. Spærfabrikken fortsætter som et selvstændigt datterselskab i Palsgaard Gruppen.

Palsgaard Træ  overtager DK Spær

Spærfabrikken i Brædstrup med 34 medarbejdere bliver hermed det sjette selskab i Palsgaard Gruppen

Palsgaard Træ A/S har købt samtlige aktier i DK Spær A/S. Spærfabrikken fortsætter som et selvstændigt datterselskab i Palsgaard Gruppen.

DK Spær har 34 ansatte og omsætter for mellem 30 og 40 mio. kr., og det har været vigtigt for virksomhedens stifter og ejer Jørgen Søndergaard at finde en køber, der kan sikre fortsat drift og udvikling af virksomheden i Brædstrup nord for Horsens.

- Med salget til en af Danmarks største udbydere inden for præfabrikerede byggekomponenter i træ er det lykkedes at skabe det bedst mulige grundlag for virksomhedens fremtid, og det er jeg meget glad for, siger Jørgen Søndergaard, der fortsætter i DK Spær i en tre måneders overgangsperiode.

Selvstændig enhed

For Palsgaard Træ har det været afgørende, at DK Spær kan videreføres som hidtil.

- Der er tale om en veldrevet virksomhed med dygtige, stabile medarbejdere og gode relationer til kunderne. Det er derfor også hensigten, at DK Spær fremover skal kunne fungere på samme måde som de øvrige selskaber i Palsgaard Gruppen med selvstændig ledelse og drift, siger administrerende direktør i Palsgaard Træ, Gert Nordingsgaard.

Den nye afdelingschef

Det bliver afdelingschef Steffen Meldgaard, der overtager den daglige ledelse af DK Spær efter Jørgen Søndergaard. Han har tidligere været ansat som konstruktør hos Palsgaard Træ i Hampen. Siden har han arbejdet som projektleder hos EJ Badekabiner og Arkiteq Vejle.

Med opkøbet består Palsgaard Gruppen nu af moderselskabet Palsgaard Træ i Hampen, Taasinge Træ i Svendborg, Precon Træindustri i Slagelse, Bisco i Kliplev, DK Spær i Brædstrup og Skandach Holzindustrie GmbH i Unseburg. Dertil kommer afdelinger i Frederikshavn og Egernsund.

Selskaberne omsatte i fjor for 320 mio. kr. og præsterede et overskud på 33 mio. kr. før skat. Med indlemmelsen af DK Spær har Palsgaard Gruppen 350 medarbejdere.

Gert Nordingsgaard

76874245 - mobil: 40180046