Opdatering af PLC-styringer i ældre produktionsanlæg

29. november 2006   |   Tricon Techsoft A/S  |  Flere pressemeddelelser

Fornuft i at opdatere PLC-styringer i ældre produktionsanlæg

Tricon Techsoft A/S’ erfaring og kompetence sikrer, at dit projekt bliver færdig til tiden

Det er ikke mindst erfaringer fra USA, der har gjort Tricon Techsoft A/S efterspurgt som samarbejdspartner, når produktionsvirksomheder beslutter sig for at skifte PLC-styringer ud i ellers velfungerende anlæg. Kolding-selskabet har nemlig udviklet en teknik, der sikrer, at et sådant projekt bliver gennemført til tiden - og 100% som aftalt.

Tricon Techsoft placerer sig dermed i softwareudviklernes absolutte elite, hvilket er gjort muligt i kraft af den omfattende uddannelse af de 25 medarbejdere, og bevist i form af de mange certificeringer til de konkrete arbejdsopgaver.

Fra S5 til S7
Aktuelt er det i stort omfang udfasningen af Siemens SIMATIC S5-styringer, der fylder ordrebøgerne. For selv om et velfungerende S5-system er sikret fuld support og levering af reservedele helt frem til 2013, er der i mange tilfælde god økonomi i allerede nu at fastlægge en strategi for konvertering til de nye S7-systemer.

- Med S7’eren kommer man på forkant med problemer omkring reservedele, og kapaciteten på et anlæg kan ofte forøges op til 10%. Når man dertil lægger, at man med S7’eren har fremtidssikret sig og gjort det muligt via et ERP-system at integrere data fra produktionen i hele firmaets edb-løsning - ja, så vil en udfasning af S5’eren være en god investering for næsten alle firmaer, påpeger Tricon Techsofts direktør, Jørn Nørbæk.

Så for de fleste virksomheder vil det være en god ide at få afdækket, hvilke maskiner og procesanlæg det handler om, for efterfølgende at få udarbejdet en handlingsplan for udskiftning. Er anlægget bestykket med ældre komponenter, er det nu, "pulsen skal tages" på det.

På vej mod Motion Control-certifikat
Hos Tricon Techsoft er 25 medarbejdere specielt uddannet til at arbejde med PLC-løsninger, og selskabet er certificeret Siemens Solution Partner indenfor Automation System SIMATIC, Human Machine Interface SIMATIC WinCC og Industrial Communication SIMATIC NET.

For tiden er medarbejderne ved at uddanne sig inden for Motion Control, så man bliver i stand til at supportere styringer med både frekvensomformere og servodrev. Sammen med søsterselskabet Tricon Data, hvis 12 medarbejdere er certificeret som Microsoft Gold Certified Partner, og Tricon Electric, der producerer styretavler, dækker Tricon Techsoft dermed et meget bredt kompetencespekter indenfor industriautomation.

Billedtekst:

Direktør Jørn Nørbæk, Tricon Techsoft, med certifikatet der bekræfter virksomhedens status som Siemens Solution Provider.

Tricon-koncernen er førende i levering af komplette løsninger indenfor automation:
- fremstilling af kontrolpaneler og eltavler
- udvikling af PLC og SCADA software til styrings-, regulerings- og overvågningssystemer
- udvikling og levering af PC software til industrielt IT
- udvikling og produktion af elektronik.

Tricon-koncernen har hovedafdeling i Kolding, datterselskab i Thailand og samarbejdspartner i Ungarn som tilsammen beskæftiger ca. 250 medarbejdere

Jørn Nørbæk

jn@tricon.dk