Ny salmebog: Håbet er lysegrønt

26. marts 2008   |   Forlaget Underskoven  |  Flere pressemeddelelser

Håbet er lysegrønt – en snes salmer og sange til konfirmanden er Pastor Samuel Færgemand Mikkelsens nyeste salmebog. konfirmationen er samlingspunktet for de godt 20 salmer, der er at finde i denne nye udgivelse. Til hver salme foreslår forfatteren forskellige melodier, der passer til versene.

Til Anmeldelse

Håbet er lysegrønt – en snes salmer og sange til konfirmanden er Pastor Samuel Færgemand Mikkelsens nyeste salmebog. Pastor Samuel Færgemand Mikkelsen har allerede udgivet to salmebøger, Julesangbogen 2006 og …for derimellem kommer fasten, en salmebog til den 40 dages lange faste fra fastelavn til påske. Nu har han valgt at fokusere på konfirmationen, som samlingspunkt for de godt 20 salmer, der er at finde i denne nye udgivelse. Til hver salme foreslår forfatteren forskellige melodier, der passer til versene.

Håbet er lysegrønt er en samling fine salmer, der kan bruges både i og uden for kirken til konfirmationsfesten. Melodiforslagene er alsidige og spændende. Der er flere klassikere imellem, som for eksempel Jeg ved en lærkerede og I østen stiger solen op, hvilket forsikrer at alle kan være med til at synge de nye salmer.

Salmebogen er illustreret med tegninger, tegnet af forfatterens farfar, skibsfører Mikkel Færgemand Mikkelsen, der stammer fra Fur.

Yderligere oplysninger fås hos Forlaget Underskoven

Samuel Mikkelsen: Håbet er lysegrønt – en snes salmer og sange til konfirmanden

ISBN: 978-87-92259-46-2

43 sider