Ny bog om personlig udvikling: 20 tanker og mere til

05. december 2008   |   LINDY  |  Flere pressemeddelelser

"Hvis du ikke kan bruge noget som helst fra denne bog… er du for klog”- kan du bruge det hele er du. . . ikke for klog!" Peptalker Lindy Nielsen om sin nye bog om personlig udvikling: "20 tanker og mere til".

Tanker og eftertanker om

personlig udvikling

Det røde bogmærke, der følger med Lindy Nielsens nye letlæste bog ”20 tanker og mere til”, skal bruges flittigt, for læseren vil gang på gang lade tankerne flyve og trække paralleller til sin egen hverdag. Der er nemlig masser af stof til eftertanke

Der går som i forfatterens to foregående bøger ”En ting ad gangen” og ”10 ting til tiden” en humoristisk tråd gennem de kun 64 sider, som er klinisk renset for selvhøjtidelighed. Det fremgår allerede i forordet, hvor det fastslås:

”Hvis du ikke kan bruge noget som helst fra denne bog… er du for klog”

- kan du bruge det hele er du. . . ikke for klog!”

Lindy Nielsen bruger sine iagttagelser og krøllede tankevirksomhed til at sætte livets store og små spørgsmål i relief. Hans måde at formidle dette på har siden 1990 givet mange tusinder ansatte i private og offentlige virksomheder gode impulser på jobbet og på det personlige plan, når de har overværet et af hans pep-talks eller kurser. Et salg på foreløbig 5000 eksemplarer af hans bog ”10 ting til tiden” vidner også om, at mange synes om Lindy Nielsens facon at fortælle os om nogle af livets små sandheder.

Vender op og ned

I ”20 tanker og mere til” vender han på mange måder op og ned på den måde, vi normalt anskuer verden på. Han åbner blandt andet øjnene for nogle af de paradokser, tilværelsen byder på – ikke mindst for alle os over 40 år: Tænk, at vi lever, selv om vi i barndommen legede uden voksenopsyn hele dagen, uden mobiltelefon, uden grønsager og salat, uden børnestol i bilen, uden playstations, tv-spil og facebook. Alligevel havde vi venner, fandt dem altid, var hele tiden i bevægelse, og når det var godnattid, var vi hamrende trætte og sov… snart klar til en ny spændende dag.

Lindy Nielsen vender desuden rent bogstaveligt op og ned på tingene i sin nye bog. Den skal nemlig vendes 90 grader, hvorefter siderne flippes op.

”Det har været en hård kamp at ”vende” bogen. Jeg har været oppe imod overmagten… såvel illustrator som trykkeri har forsøgt at tale mig fra det… og det er jeg glad for, men det har ikke ændret min mening. Bogen er simpelthen vendt, fordi det rent praktisk åbner nogle nye visuelle muligheder”, forklarer Lindy Nielsen.

Tag for dig af retterne

I et væsentligt afsnit af bogen stiller han det personlige liv op som en seks-retters menu. På de følgende sider kommenterer han så ”retterne”, men inden læserne guffer i sig, bemærker forfatteren:

”Hvis du synes, at seks retter er for meget… så vælg de bedste. Under alle omstændigheder kan det være en god idé at holde en lille pause mellem hver ret. Pauser er vigtige i en hver sammenhæng”.

Bogen slutter med en række små, tankevækkende kommentarer til livet, f.eks. med udgangspunkt i det meget lille ord ”PYT!” Mange mennesker mangler ifølge forfatteren simpelthen evnen til at sige (og tænke) PYT!. Og det kan være hårdt for dem selv, for i selvsamme øjeblik, ordet siges/tænkes, er situationen afklaret.

Afsnittet, som illustreres af en logrende hund, der leverer en pyt på gulvtæppet, sluttes i typisk Lindy Nielsen-stil med denne konklusion:

Hvis du ikke kan bruge ordet PYT, kan det være et problem.

Hvis du synes, at alt er vigtigt og betydningsfuldt, så er sandheden: at det ikke er sandheden.

Så start med at øve dig her: PYT PYT PYT PYT. Du kan jo godt! Så fasthold evnen og brug den.

Hvis du ikke har fattet en pind af det her, så PYT…. Det er jo dit problem.

”20 tanker og mere til – positiv inspiration, nytænkning, impuls og værktøj” udgives på eget forlag og kan bestilles hos LINDY, tlf. 86804233, lindy@oncable.dk  eller hos boghandleren.

Billedtekster:

Forside.jpg:

Lindy Nielsens bog er gennemillustreret af tegneren Chr. Eiegod.

pyt.jpg

Denne glade hund illustrerer det gode ved at kunne sige (og tænke) "PYT".

Lindy Nielsen

lindy@oncable.dk