Ny bog af præst Svend Aage Nielsen: Digtet og erindret

195 kr.
137 sider
Udkommer d. 24. oktober 2007
Kan købes hos alle boghandlere

Digtet og erindret er en samling tekststykker skrevet af Svend Aage Nielsens familie. Bogen er trykt for at bevare teksterne til familien, men også med håb om, at andre kan se deres virkelighed afspejlet i historierne fra fortiden. Bogen indledes med et fredsdigt fra 1. verdenskrig, der meget livsnært fortæller om krigens vidtgående fortræd, desuden bliver begge verdenskrige beskrevet i de forskellige tekster. Fortællingerne fra det forgangne århundrede er som vidnesbyrd fra en forsvunden tid, men mange vil kunne nikke genkendende til de personlige beskrivelser af livet i det 20. århundrede.

Sven Aage Nielsen har siden 1966 været sognepræst i Toreby på Lolland. Han er forfatter til bøgerne ’Kierkegaard og Regensen’, ’John F. Kennedys livssyn’, ’Kærlighedens revolution’, ’Næstekærlighed – i trafikken’, ’Livet gad jeg ønske jer’ og ’Om Toreby kirke’. Svend Aage Nielsen er formand for Kennedy Selskabet.

Yderligere informationer fås hos Forlaget Underskoven, tlf. 33 15 05 15.

rie@underskoven.dk

rie@underskoven.dk