Ny bog: Bibelen historisk set

13. august 2008   |   Forlaget Underskoven  |  Flere pressemeddelelser

Sandheden om bibelen

Forfatteren er i sine drengeår meget religiøs og går ofte i kirke og søndagsskole og læser flittigt i Bibelen. Der er dog mange ting i Bibelen, som han ikke kan forstå eller få til at hænge sammen. Ved sin konfirmationsforberedelse taler han med præsten derom, men får at vide, at Bibelen er en hellig bog, der ikke må betvivles. Dette svar gør ham til tvivler, hvad der afgør hans forhold til religionen gennem livet.

Trekvart århundrede senere beslutter han sig for at bevise, at Bibelen er et falsum skrevet af præsteskabet, som i det gamle testamente er personificeret ved jødernes rabbinere og i det nye testamente ved pavestolen.

Forfatteren Bendt Ankarfeldt er født på Ærø i 1919 og voksede op i søfartsbyen Marstal. 1936 toldelev i Rudkøbing og Svendborg. 1939 toldmedhjælper i København. 1943 student fra Akademisk Kursus og optaget på Kunstakademiets Arkitektskole med afgang 1948. 1957 Arkitektkonsulent i nystiftet firma Cudoglas i Korsør og 1960 adm. direktør i samme firma. 1969 Salgsdirektør i Scanglas ved fusion mellem dansk og svensk glasindustri. 1980 marketingchef i brancheforening for termoruder TFF. 1989 pensionering.

Siden 1980 har bostedet været Rørvig. Fra første ægteskab kommer sønnerne ingeniør Peter Ankarfeldt og billedkunstner Søren Ankarfeldt. Siden 1982 gift med Kirsten Schnack Ankarfeldt.

Yderligere informationer fås hos Forlaget Underskoven, tlf. 33 15 05 15

Tom AhlbergBendt Ankarfeldt: Bibelen historisk set - Sandheden om bibelen
978-87-92259-56-1
Eget forlag