Ny Bog: Johannes Nesgaard, "Hvad mangler jeg så"

27. september 2007   |   Forlaget Underskoven ApS  |  Flere pressemeddelelser

Præst og forfatter Johannes Nesgaard blev opfordret til at dele sine tanker om de mangler, der findes i kirken og i os selv i dag. Bogens formål er, i følge forfatteren, at vise vej til alvorlig kristendom ved at opfordre til et opgør med alle vore mangler og dermed et opgør med alt det, der hindrer Guds herlighed og fylde i vort liv.

Johannes Nesgaard: ’Hvad mangler jeg så? …for at opleve guds herlighed og fylde’
978-87-92032-95-9
Eget forlag
382 sider
Pris 225 kr.
Udkommer d. 1. oktober
Kan købes hos alle boghandlere.

Til anmeldelse

’Hvad mangler jeg så? …for at opleve guds herlighed og fylde’ er et kristeligt manifest, hvis omdrejningspunkt er menneskets mangler. Bogen er således en opfordring til det kristne menneske om at erkende disse mangler og gøre alt for at udfylde dem. Manglerne er selvfølgelig ikke af materialistisk art og drejer sig derfor ikke om jordisk gods, men om åndelighed. Bogens formål er, i følge forfatteren, at vise vej til alvorlig kristendom ved at opfordre til et opgør med alle vore mangler og dermed et opgør med alt det, der hindrer Guds herlighed og fylde i vort liv.

Præst og forfatter Johannes Nesgaard blev opfordret til at dele sine tanker om de mangler, der findes i kirken og i os selv i dag, og gik derfor i gang med at skrive bogen. Han siger selv, at ’løsningen på vore mangler finder vi i Bibelens hellige skrifter. Det værste er heller ikke, at vi har mangler (det har vi alle), men at vi ikke vil indse og indrømme dem og derfor heller ikke vil bede om at få det, vi mangler’. På klar bibelsk grund leder Johannes Nesgaard læseren ud af kristenlivets mangler og ind i Guds nærhed, ind i levet kristendom fyldt med alt det vi ellers mangler.

Yderligere informationer fås hos Forlaget Underskoven, tlf. 33 15 05 15

Rie Kooistra