Nicehair.dk satser europæisk

04. september 2013   |   NiceHair.dk  |  Flere pressemeddelelser

Danske virksomheder lægger ofte forskellige funktioner til udlandet, når de vil vækste og ekspandere i nye markeder. Nicehair.dk går den modsatte vej. De satser på hele Europa som markedsplads, og de lader hele virksomheden blive i Esbjerg.

Ikke et ord om svenskerhår

Som det første skridt i den store europæiske strategi har Nicehair.dk nu lukket op for svenske kunder. I den forbindelse har det selvfølgelig været oplagt at lave morsomheder om det klassiske lange blonde svenskerhår, men den slags vil Nicehairs stifter og administrerende direktør Tonny Bruun ikke høre på. "Svenskerne har naturligvis det samme behov for gode produkter både inden for hårpleje, parfume, kosmetik og alle de andre de andre ting, vi sælger. Og vi respekterer naturligvis vores svenske kunder lige så meget som vores danske," siger han.

Sendt fra Esbjerg

Nicebeauty.com, som den internationale hjemmeside hedder, bliver administreret fra Esbjerg, og varerne bliver også pakket og sendt fra lageret her. "Vi har ingen planer om at lave lager andre steder end i Danmark. Vi er et dansk firma, som ønsker at vækste og dermed skabe gode, danske arbejdspladser," siger Tonny Bruun. Der er foreløbig ansat en enkelt svensker i kundeservicen i Esbjerg, men Tonny Bruun forventer at der også bliver behov for ekstra folk på lageret, når det svenske marked for alvor får fat.
Den største udfordring ved at pakke og sende varerne fra Danmark til udlandet er leveringstiden. Hvor Nicehair.dk har 1-2 dages leveringstid i Danmark, må svenskerne vente 3-5 dage på deres skønhedsprodukter. "Vi arbejder løbende på at finde de bedste løsninger, og vi føler os overbeviste om, at vi gennem god service og høj kvalitet kan skabe den samme kundetilfredshed i Sverige som i Danmark," siger Tonny Bruun.

Ud i Europa

Og Sverige er kun det første af en række lande, som Nicehair - eller Nicebeauty - vil betjene. Der er helt aktuelle planer om at åbne for salg til Finland så snart som muligt. Herefter står Norge, Holland og Tyskland på listen over nye markeder.

"Vi har vist, at vores koncept er holdbart på det danske marked, hvor vi mildt sagt har et solidt greb. Nu er det tiden at ekspandere og rulle konceptet så langt ud som muligt," siger Tonny Bruun.

Nicebeauty.com åbnede for svenske kunder midt i august og har allerede rundet 150 ordrer.

Fakta om Nicehair.dk/Nicebeauty.com:
Nicehair.dk opererer fra et stort lager i Esbjerg.
Nicehair.dk har ca. 40 ansatte.
Niceharir.dk vandt i 2013 E-handelsprisen i kategorien "Brugernes favorit"
Nicehair.dk er stiftet i 2009 og er vokset eksplosivt siden.
Nicehair.dk scorer 9,5 ud af 10 hos Trustpilot med næsten 20.000 anmeldelser.
Nicehair.dk sælger hårprodukter, men har som mål at dække alle kvinders behov gennem de fem søstersites Nicetrend.dk, Nicekids.dk, Niceperfume.dk, Niceskin.dk og Nicemakeup.dk.
Nicehair.dk vil åbne webshops i adskillige europæiske lande i den kommende tid under navnet Nicebeauty.com.

Simon Elkjær

simon@nicehair.dk