NiceHair.dk nomineret til flest e-handelspriser

22. maj 2014   |   NiceHair.dk  |  Flere pressemeddelelser

E-handelsprisen 2014 er netop i dag uddelt ved et stort festarrangement i Falconer Salen, og som den eneste virksomhed var NiceHair.dk nomineret i hele tre kategorier. Dermed kan de med rette præsentere sig om én af landets mest veldrevne og populæreste e-handelsvirksomheder.

NiceHair.dk er med de tre nomineringer nemlig både blevet bedømt af en skarp ekspertjury og af mere end 30.000 brugere.

I kategorierne "Bedste B2C-virksomhed - over 30 mio." og  "Brugernes favorit" havnede skønhedsbutikken i den attraktive top 3. Her blev de sammen med de andre top 3-deltagere bedømt på en række væsentlige punkter af en velkvalificeret jurygruppe - men først efter, at et juridisk tjek viste, at NiceHair.dk til punkt og prikke lever op til dansk lovgivning.

I kategorien "Brugernes favorit" var juryen erstattet med et uvildigt panel bestående af 100 brugere, der skulle bedømme top 3-deltagerne ud fra kriterier, som analysefirmaet Wilke har sat op.

Flotte resultater

NiceHair.dk blev nr. x i "Bedste B2C-virksomhed - over 30 mio." og nr. y i "Brugernes favorit". I "Brancheprisen 2014: Livsstil", der bestod af et stærkt felt af blandede livsstilsshops, opnåede NiceHair.dk at blive én af kun 8 nominerede danske e-virksomheder.

"Jeg er stolt over alle nomineringerne og vores fine placeringer, selvom vi selvfølgelig hellere ville have vundet det hele," siger direktør Tonny Nielsen Bruun, og fortsætter: "Det er fedt at blive positivt bedømt af nogle af branchens skarpeste hoveder, men jeg er ubetinget mest stolt over nomineringen og top 3-placeringen i Brugernes Favorit, for det er brugerne, der skal bedømme os i det daglige."

NiceHair.dk vandt Brugernes Favorit sidste år. Alligevel er Tonny Nielsen Bruun ikke for alvor skuffet.
"Når vi ikke har vundet i år, skyldes det ikke, at vi er blevet dårligere, for det er vi bestemt ikke. Det må med andre ord skyldes, at de andre er blevet bedre, og det er jo netop det, sådan e-handelsprisen handler om. Og så må vi bare være flittige og dygtige og tage vores pris tilbage næste år," smiler han.

Bedømmelserne

I bedømmelsen i "Bedste B2C-virksomhed - over 30 mio." lagde juryen vægt på begreber som innovation, godt købmandskab og god kundeservice.
"Disse begreber er centrale for vores virksomhed, og vi følte selv, at vi havde gode chancer for at vinde kategorien. Men jeg har også dyb respekt for både Magasin og Saxo.com, som også var i top 3. De er absolut værdige modstandere, og jeg er sikker på, at vi til sammen har givet juryen mange panderynker i bedømmelsen," siger Tonny Nielsen Bruun.

I "Brugernes favorit" er det helt op til de enkelte brugere, hvad de vil lægge vægt på. "Vi konkurrerede med Cykelpartner og Bon'A Parte, som begge er både dygtige og populære. Og vi er bestemt ikke flove over at blive nr. x i sådan et felt," siger Tonny Nielsen Bruun.

Det skal fejres

E-handelsprisen blev uddelt ved et kæmpe festarrangement i Falconer Salen på Frederiksberg, hvor mange e-handelsvirksomheder samledes for både at udveksle inspiration og feste til midnat. Så det er en flok stolte NiceHair.dk-repræsentanter, der efter en lang og spændende fest kan vende hjem til Esbjerg.

Fakta om NiceHair.dk:

·        NiceHair.dk er placeret i Esbjerg.

·        NiceHair.dk har ca. 40 ansatte.

·        NiceHair.dk vandt i 2013 E-handelsprisen i kategorien "Brugernes favorit"

·        NiceHair.dk er stiftet i 2009 og er vokset eksplosivt siden.

·        NiceHair.dk scorer 9,3 ud af 10 hos Trustpilot med mere end 20.000 anmeldelser.

·        NiceHair.dk har som mål at dække alle kvinders behov.

·        I udlandet går NiceHair.dk under navnet NiceBeauty.com.

Simon Elkjær

simon@nicehair.dk