Logodan rykker op i den tunge IT vægtklasse

01. september 2006   |   Logodan  |  Flere pressemeddelelser

IT huset Logodan er som den første virksomhed i Silkeborg blevet Microsoft Gold Certified Partner, og det kan få stor betydning for både virksomheden og kunderne

Logodan på Glarmestervej er som den første virksomhed i Silkeborg-området blevet udnævnt til guld-partner for Microsoft, og det kan åbne nye døre, styrke den direkte medlemssupport og give større muligheder for effektiv udvikling.
- Vi er selvfølgelig stolte over udnævnelsen, der kan komme vore kunder til gode på flere plan. Samtidig vil det forhåbentlig gøre det nemmere at tiltrække kvalificeret arbejdskraft. Det har vi nemlig behov for, siger de to direktører og indehavere af Logodan, Jørgen Balslev Clemmensen og Jan Schandorph Ravn.

Direkte adgang til Microsoft

Logodan er én af Silkeborgs ældste IT-virksomheder og har de seneste år udviklet sig stærkt med flere beskæftigede og flere tilbud til forskellige brancher. Virksomheden fremstiller software til styring af administration og produktion, og systemerne kan "tale sammen", så kunden får en total IT-løsning.
- Vores nye status som gold-partner betyder blandt meget andet, at vi får direkte adgang til Microsoft-software i vores tests og udvikling, og det betyder også, at vi altid her og nu kan få Microsoft-support, når der er  behov. Ikke mindst det sidste vil være en fordel og en tryghed for vore kunder, siger de to direktører.

Kundernes blå stempel

Logodan kan med andre ord trække direkte på ressourcerne hos Microsoft, og det tætte partnerskab er i sig selv en dokumentation af, at Logodan har kompetencerne i orden. Det er nemlig ikke så enkel en sag at blive Gold Certified Partner, og det er kunderne, der i sidste ende afgør, om man gør sig fortjent til det. En række kunder skal med direkte henvendelse til Microsoft dokumentere, at de kan trække på stor viden, veludviklede kompetencer og effektiv service hos Logodan. Af de flere tusinde store og små IT-virksomheder i Danmark er kun et par hundrede rykket op i superligaen i Microsofts partner-program.

Økonomiprogram og netværk

Et af Logodans flagskibe er systemet VIP til vinduesproducenter. Næsten alle danske vinduesfabrikker anvender dette system, der også er på vej frem i det øvrige Norden og på det engelske marked. Dertil kommer systemer til produktionsstyring i blandt andet asfaltindustrien, auto- og glasindustrien samt transportbranchen.
Det er Logodans kompetence i økonomistyring, der har udløst "oprykningen" til bedste række i Microsofts partnerprogram. Som noget specielt er der dog endnu en aktuel grund til, at Logodan er blevet guld-partner, nemlig netværksløsningerne, der kan få de forskellige systemer, byggende på Microsoft, til at arbejde sammen i  infrastrukturer. Logodan har således fået to synlige beviser på det nye  partnerskab i forreste række. Men opkvalificeringen er ikke en sovepude, tværtimod. Hvert år skal Logodans kunder nemlig dokumentere, at virksomheden fortsat hører hjemme i bedste række.

((Billedtekst))

Direktørerne Jørgen Balslev Clemmensen og Jan Schandorph Ravn med det synlige bevis på partnerskabet med Microsoft. Foto: Jørgen Ploug.

Jørgen Balslev Clemmensen eller Jan Scharndorph

info@logodan.dk