Legepladser i fuldt flor

07. juli 2008   |   Samm-Sall ApS  |  Flere pressemeddelelser

Odense Blomsterfestival har valgt den midtjyske gazellevirksomhed Samm-Sall som leverandør af legepladser til Børnenes Blomsterby. Samm-Salls produkter udsender ganske simpelt de signaler, som passer bedst ind i det eventyrlige, aktive og kreative miljø, vi har ønsket at skabe, fortæller den kreative leder for Odense Blomsterfestival, Klaus Bjørn.

Legepladser i fuldt flor

Samm-Sall gror lige så frodigt og stærkt som de blomster og planter, der 13.-17. august under Odense Blomsterfestival omgiver legepladsfirmaets produkter. Den midtjyske gazellevirksomhed er en oplagt samarbejdspartner for festivalen, der i år har ”Børn” som tema, for dels hører Samm-Salls produkter til blandt de bedste og sikreste, dels er der lige så meget ”krudt” i virksomheden som i de tusindvis af børn, der under festivalen besøger ”Børnenes Blomsterby” på Odenses centrale torv, Flakhaven.

Gazellevirksomhed
Virksomhedens eksplosive udvikling fremgår tydeligt af, at Samm-Sall i 2007 modtog Børsens Gazelle-pris med henvisning til en omsætningsfremgang i perioden 2002-2006 på 168 procent. I 2007 steg omsætningen med yderligere 61 procent.
Efter et generationsskifte i 2002 overtog direktør Morten Søltoft ejerskabet af den virksomhed som hans far, Knud Søltoft, havde grundlagt i 1995. Morten Søltoft gik i gang med målrettet at udvikle og udbygge virksomheden og var meget opmærksom på ikke at gå på kompromis med de oprindelige værdier virksomheden var grundlagt på. Med sikkerhed, leg, motorisk udvikling og lang holdbarhed i højsædet har Morten Søltoft skabt en vækstvirksomhed inden for legepladsbranchen.

Sender de rigtige signaler
Det var den kreative leder for Odense Blomsterfestival, Klaus Bjørn, som tog kontakt til Samm-Sall for at kunne bygge ”Børnenes Blomsterby” op om firmaets produkter. For ham var det afgørende at finde frem til den slags legeredskaber og legehuse, som understøtter det billede af barnlig fantasi og gå-på-mod, som illustreres af de over 30.000 potteplanter i mere end 150 forskellige sorter. De udgør det største sanseindtryk i alle de områder af Flakhaven, som hver for sig får indrettet sin blomstersmykkede legeplads.

- Samm-Salls produkter udsender ganske simpelt de signaler, som passer bedst ind i det eventyrlige, aktive og kreative miljø, vi har ønsket at skabe, fortæller Klaus Bjørn.

Høj legeværdi og sikkerhed
- I vores produkter lægger vi vægt på den høje legeværdi, bemærker Morten Søltoft med et smil og fortæller videre, at Samm-Salls legepladser netop tager sit udgangspunkt i, at det mest naturlige for børn er at lege. Ud fra den grundholdning bliver det muligt at indrette legepladsen sådan, at den bedst muligt understøtter den motoriske udvikling og udbygger børnenes selvtillid.

- Vi laver legeredskaber, der giver børnene mulighed for at give den gas. Finde ud af at de godt tør, selvom de mærker et lille sug i maven. På den måde oplever de hver dag små sejre på legepladsen, siger direktøren for Samm-Sall, Morten Søltoft.

- Når alt kommer til alt, er det vigtigste imidlertid sikkerheden, når man etablerer eller renoverer en legeplads. Man må på ingen måde føle, at der bliver gået på kompromis med sikkerheden, og vi er meget påpasselige med altid at have sikkerheden i top – både når vi udvikler nye redskaber, og når vi rådgiver kunder om indretningen af den nye legeplads, fortæller han.

Billedtekster:

IMG_0007.jpg:
Direktør Morten Søltoft, Samm-Sall: - Vi lægger vægt på den høje legeværdi og går aldrig på kompromis med sikkerheden

34. jpg og 44.jpg:
Samm-Salls Legepladser tager sit udgangspunkt i, at det at lege er det mest naturlige for børn.

Morten Søltoft

MS@samm-sall.dk