Korrekt barbering – så enkelt!

16. maj 2013   |   Danish Skin Care ApS  |  Flere pressemeddelelser

Indgroede hår, skægpest og røde knopper er for rigtigt mange resultatet af barbering – et nødvendigt onde, hvis ikke man vil ende som en hulemand. Sådan behøver det dog ikke at være!

Kære Journalist

Der har altid været stor fokus på skæg – hvad enten tendensen har været, at det skulle væk eller bestå. Der findes sågar VM i skæg. Og skæg er da også en naturlig del af det at blive en mand.

Hvad enten man er til skæg eller glatbarberet, så hersker der ingen tvivl om, at skægpest, indgroede hår og røde knopper både er enormt irriterende, ikke ser særligt godt ud og kan være enormt smertefuldt!

Derfor er det også vigtigt at pleje huden (og skægget) både morgen og aften, ved at bruge et mildt renseprodukt efterfulgt af en fugtighedscreme, fyldt med sunde vitaminer. Én gang dagligt bør der bruges en peeling for at undgå indgroede hår samt fjerne døde hudceller fra huden, som ellers kan give skægpest og irritation – f.eks. Smooth Skin Daily Exfoaltior fra Danish Skin Care.

Korrekt barbering
Barbering bør altid foregå lige efter et bad, hvor skægget og huden er blevet blødt op af det varme vand og et mildt renseprodukt.

Efterfølgende foran spejlet sprøjtes lunkent vand i ansigtet. Ansigtet duppes tørt i et rent håndklæde og en barbergelé uden alkohol, parfume, farvestoffer o.l. irriterende ingredienser påføres.

Lad barbergeléen virke på ansigtet i 2 – 3 minutter, evt. imens der børstes tænder. Barber nu med et rent og skarpt barberblad – trods de mange ”fine” barberblade med 3 og 4 blade, så er det ofte bedre at vælge et med 2 blade.

Samtidig er de også langt billigere, og det kan bedre retfærdiggøres at skifte barberblad ofte, hvilket er vigtigere end mængden af blade – vælg dog aldrig engangsskrabere!

Når der barberes, er det virkelig vigtigt altid at barbere med hårenes groretning og aldrig barbere det samme sted to gange.

Efter endt barbering skylles ansigtet i lunkent vand, duppes tørt (gnid aldrig ansigtet tørt), og slutteligt påføres creme – done!

Har man tendens til indgroede hår, så brug Smooth Skin Daily Exfoliator fra Danish Skin Care inden der smøres creme i ansigtet. Smooth Skin Daily Exfoliator er samtidigt med, at det er en daglig peeling, også anti-bakteriel, anti-inflammatorisk og beroligende. At bruge en barbersprit er absolut no-go!

Smooth Skin Daily Exfoliator fra Danish Skin Care - 265 kr. (vejl. udsalgspris)

Martin

presse@danishskincare.dk