Kaja kickstartede karrieren

19. august 2008   |   Skive Tegnestue  |  Flere pressemeddelelser

Lille Kaja opfyldte farmands gamle drøm om at blive selvstændig Man skal kravle, før man kan gå, siges der. 1-årige Kaja kan mere end at gå. Hun kan sparke. Et velafrettet spark direkte i retning af farmand Rolf Opstrup. Fuldtræfferen hedder Skive Tegnestue og er opfyldelsen af en gammel drøm om at blive selvstændig. Men at det var datteren, der skulle kickstarte karrieren, havde 31-årige Rolf Opstrup ikke regnet med.

Lille Kaja opfyldte farmands gamle drøm om at blive selvstændig

- Da min kones barsel var slut, kunne vi trods den kommunale pasningsgaranti ikke få Kaja i hverken vuggestue eller dagpleje inden for bygrænsen. Så jeg så ikke anden mulighed end at sige mit job op og begynde for mig selv, siger Rolf Opstrup.

Han kalder det for det berømte held i uheld. Ikke mindst i dag hvor Kaja er begyndt i dagpleje, og han for alvor kan koncentrere sig om kunderne og opgaverne i Skive Tegnestue.

Rolf Opstrup er uddannet byggetekniker. Han har tidligere været leder af tegnestuen på NordVest Agro og arbejdet som arkitekt hos AZ Huse i Silkeborg. Han har tegnet alt fra maskinhuse og store stalde til diverse tilbygninger, typehuse og funkisvillaer. Kunderne har været både erhvervsdrivende og private. I sit eget firma har han valgt at satse på sidstnævnte.

- Det kan godt være, det lyder letkøbt, men det er altså hos hr. og fru Danmark min interesse ligger. Det er dem, jeg gerne vil hjælpe på vej mod drømmeboligen, siger Rolf Opstrup.

Han leverer alt fra simpel rentegning af kundernes egne tegninger til en fuldstændig pakke, hvor han står for byggeansøgning og kontakt til diverse håndværkere.

- Nogle har en klar fornemmelse af, hvordan deres hus skal se ud. Andre har kun købt grund og udsigt og har brug for en idérig sparringspartner.

Uanset opgavens størrelse er Rolf Opstrup og Skive Tegnestue leveringsdygtig i både to- og tredimensionelle tegninger. Sidstnævnte er særdeles virkelighedstro og gengiver præcist vinduernes placering, lysindfald med mere.

- Todimensionelle tegninger er tilstrækkeligt for en håndværker. Men som kunde får man en langt større fornemmelse af, hvordan det færdige hus tager sig ud ved at vælge tredimensionelt, siger Rolf Opstrup.

Han har indrettet kontor hjemme i privaten centralt placeret i Skive, men prioriterer i høj grad at tage ud til kunderne. Første møde er altid gratis og uforpligtende, og han arbejder, når kunden har tid. Også aften og weekend.

Yderligere oplysninger:

Rolf Opstrup, 97 52 88 60 el. 22 76 88 00