Julen begynder med Julebazar på Gavnø Slot

30. oktober 2012   |   Gavnø-Fonden  |  Flere pressemeddelelser

Indbegrebet af dansk julestemning kan opleves, når Gavnø byder på klassiske danske juletraditioner, når det er bedst.

Baronessen på Gavnø Slot elsker Julen og startede derfor Julebazar på Gavnø Slot, som i dag er Danmarks største. Flere end 200 stande er fordelt over to weekender i de historiske avlsbygninger fra 1800-tallet, som danner ramme om arrangementet.

Forestil jer at passere den lille stenbro til øen Gavnø og se slottet åbenbare sig som den smukkeste kulisse. Duften af ristede kastanjer eller mandler, honning- eller peberkager og gløgg fylder luften.

De gamle avlsbygninger er fyldte med traditionelle hjemmelavede juledekorationer og nisser, julepynt, brugskunst, delikatesser, smykker, vin, spiritus m.m. Gavnø byder på smagsprøver af eget øl, vildtpølse, gartnermost og calvados. Sådan er et julemarked på Gavnø – traditionsrigt – ligesom det skal være.

De mindste kan bl.a. opleve et besøg hos selveste Julemanden, som deler godter ud, ponyridning i slotsparken, snobrød i Tibi, skattejagt, Sørøverland, gammeldags æbleskiver og meget andet.

Åbningstider:

Lørdag/Søndag, den 3. og 4. november, kl. 10 – 17

Lørdag/Søndag, den 10. og 11. november, kl. 10 – 17

Sted:

Gavnø Slot, Gavnø 2, 4700 Næstved

Entré kr. 60 for voksne og kr. 25 for børn. Gratis parkering.

Yderligere information:

Besøg www.gavnoe.dk eller kontakt venligst Lene Møller Hansen på telefon 55 70 02 00 for yderligere informationer.

Gavnø-Fonden

Lene Møller Hansen