Julebazar på Gavnø Slot

07. november 2007   |   Gavnø-Fonden  |  Flere pressemeddelelser

Julebazar på Gavnø Slot. Oplev indbegrebet af dansk julestemning, når Gavnø Slotspark omdannes til et eventyrligt vinterparadis, hvor lys, lyd, duft og traditioner forenes. Et væld af boder og stande vil friste med julegaver, dekorationer, pileflet, julepynt, nisser, brugskunst, smagsprøver, delikatesser og meget andet. Fred. 16/11 kl. 16-21 og lørd/sønd 17-18/11 kl. 10-16. Gratis entré.

Julen begynder med Julebazar på Gavnø Slot

En historisk avlsbygning fra 1800-tallet og den smukke slotspark danner ramme om en traditionsrig og stemningsfyldt julebazar

Du kan opleve indbegrebet af dansk julestemning, når Gavnø Slotspark omdannes til et eventyrligt vinterparadis, hvor lys, lyd, duft og traditioner forenes. Et væld af boder og stande vil friste med julegaver, dekorationer, pileflet, julepynt, nisser, brugskunst, smagsprøver, delikatesser og meget andet.

Du kan bl.a. smage Gavnøs berømte grillstegte vildsvin, kirsebær brændevin, æble cider og meget andet. Café Tulipanen byder på julens gløgg, æbleskiver og julens mange lækkerier.

Lyt til de traditionelle Christmas Carols i slotsparken og smukke julesalmer i det stemningsfyldte slotskapel. Gavnøs nisser sælger juletræer, pyntegrønt m.m.

Julemanden vil dagligt flyve ind over de historiske og smukke omgivelser og lande i den smukke rosenhave.  Vi giver alle mulighed for at opleve Gavnø Slot fra oven! – hvis du tør(!)

Julen er børnenes fest

De mindste kan opleve julemanden, som deler godter ud, ponyridning i slotsparken, julegæs med flotte røde julesløjfer, gammeldags æbleskiver og meget andet.

Gratis entré

Der er gratis entré og parkering for de besøgende.

Tid og sted

Fredag den 16. november fra kl. 16-21 samt lørdag og søndag den 17./18. november fra kl. 10-16. Gavnø Slot og Gavnø Slotspark, Gavnø 2, 4700 Næstved, www.gavnoe.dk

Christina Andersen

fonden@gavnoe.dk