International Lungekræftdag 2013: Fokus på tidlig diagnosticering af lungekræft

28. oktober 2013   |   Patientforeningen Lungekræft  |  Flere pressemeddelelser

Patientforeningen Lungekræft inviterer patienter, pårørende, sundhedspersonale, politikere, journalister og andre med interesse for lungekræftområdet til International Lungekræftdag den 15. november.

Hvordan står det til med diagnosticeringen af lungekræft i Danmark? Og kan vi gøre det bedre? Og hvad er der sket inden for behandlingen af lungekræft siden sidste år. Programmet kommer vidt omkring, når International Lungekræftdag afholdes for 9. gang i Den Sorte Diamant i København.

Guidet af tv-vært Mikkel Beha Erichsen vil bl.a. Bruno Meldgård Jensen, konstitueret formand for PLO, Leif Vestergaard, adm. direktør for Kræftens Bekæmpelse, Flemming Møller Mortensen, Socialdemokraternes sundhedsordfører og Liselott Blixt, Dansk Folkepartis sundhedsordfører give deres bud på og debattere, hvordan man sikrer tidlig diagnosticering af lungekræft.

Patientforeningen Lungekræft præsenterer desuden sin seneste kampagne ”Vi elsker dine lunger”, herunder lungekræftramte familiers mulighed for at ansøge om gavekort, og en af foreningens medlemmer vil fortælle sin personlige historie.

Mere information og tilmelding på www.lungekraeft.com

Foto af Mikkel Beha Erichsen er vedhæftet

Forslag til billedtekst:
Tv-vært Mikkel Beha Erichsen guider deltagerne igennem International Lungekræftdag, som afholdes fredag den 15. november 2013 på Den Sorte Diamant i København.

Mia Riise Hansen

mrh@moleculeconsultancy.com