Hornbeer blev Årets danske Bryggeri 2013

23. maj 2014   |   Danske Ølentusiaster  |  Flere pressemeddelelser

På Danske Ølentusiasters Ølfestival i Tap1 blev det fredag eftermiddag afsløret at Hornbeer. blev Årets danske Bryggeri 2013.

Afstemningen om Årets danske Bryggeri 2013 var et tæt løb hele vejen igennem, men i den sidste ende sejrede Hornbeer, sidste års nummer 2, snævert over Ugly Duck Brewing Co., sidste års nummer 1.

I det hele tage var det sidste års topscorere der gik igen. Fire af bryggerierne i Top 5 var også i Top 5 sidste år, kun Munkebo Mikrobryg evnede at blande sig i topstriden som nyt Top 5 bryggeri. Og lige som sidste år løb de 5 bedst placerede med omtrent halvdelen af stemmerne, medens mere end 50 bryggerier måtte dele resten.

Hornbeer var allerede Årets danske Bryggeri i 2009 – delt med Mikkeller, men vandt titlen alene i såvel 2010 som 2011. Og allerede første år på markedet stod Hornbeer i 2008 for Årets danske Ølnyhed, en titel Hornbeer genvandt i 2011 – i begge de nye kategorier – for så i 2013 at vinde den ene kategori med ’Viking Chili Stout’.

Jørgen Fogh Rasmussen har i det hele taget haft held med at ramme danske ølentusiasters smag med sit varierede sortiment af gode øl med smukke ekspressive etiketter. Og bryggeren er selv den bedste fortaler for sit øl, og stiller villigt op til ølarrrangementer over hele landet – hvis han da ikke lige er i udlandet for at modtage priser for sit øl i nord og syd. Der er ingen tvivl om at mange medlemmer af Danske Ølentusiaster kan lide øl lavet i Kirke Hyllinge. At mange af foreningens medlemmer landet over - på grund af de mange besøg i foreningens lokalafdelinger og regioner - tilmed har oplevet parret bag bryggeriet, som meget sympatiske og behagelige mennesker, trækker heller ikke ned. Og øllet smager altså godt...

Medlemmerne af Danske Ølentusiaster har kunnet stemme på i alt 141 danske bryggerier, og har stemt ud fra hvilket bryggeri de mente havde gjort det mest positive indtryk på den danske ølscene i 2013.

Prisen blev overrakt fredag den 23. maj kl. 16.00 under Ølfestival 2014 i Tap1.

Yderligere oplysninger om prisen ved henvendelse til Danske Ølentusiasters
Pressekontakt Anne-Mette Meyer Pedersen anne-mette.meyer@ale.dk tlf. 61 30 17 62

Hornbeer
Hornsherredvej 463