Hornbeer blev Årets danske Bryggeri 2011

11. maj 2012   |   Danske Ølentusiaster  |  Flere pressemeddelelser

Danske Ølentusiaster har siden 2003 uddelt en pris til Årets danske Bryggeri. Hidtil har prisen være uddelt på baggrund af stemmeafgivningen i forbindelse med valget af Årets danske Ølnyhed, og er blevet uddelt på foreningens generalforsamling.

I år er Årets danske Bryggeri fundet ved direkte afstemning blandt Danske Ølentusiasters medlemmer, og prisen uddeles fredag den 11. maj på Ølfestival 2012.

Medlemmerne har kunnet stemme på i alt 136 danske bryggerier, og har stemt ud fra hvilket bryggeri de mente havde gjort det mest positive indtryk på den danske ølscene i 2011.

Det var en meget overbevisende sejr til Hornbeer, hvor mere end 17 % af stemmerne gik til bryggeriet.
Hornbeer har på få år vokset sig fra at være et lille bryggeri blandt de mange spændende bryggerier i Danmark, til at være en af de større og markante spillere på det danske ølmarked. Og også udlandet har fået øjnene op for Hornbeer.

Hornbeer udmærker sig dermed ikke blot ved at Danske Ølentusiasters medlemmer mener at bryggeriet har gjort et positivt indtryk på den danske ølscene, bryggeriet løb oven i købet med sejren i begge kategorier som Årets danske Ølnyhed. Hornbeer har derudover vundet ærefulde priser i store konkurrencer i udlandet, og har f.eks. både høstet priser i European Beer Star og Stockholm Øl og Whisky Festival. Desuden høstede Hornbeer som eneste danske bryggeri en medalje ved den nyligt afholdte World Beer Cup i San Diego.

Hornbeer er således et bryggeri, der ikke blot markerer sig og høster anerkendelse på den danske men sandelig også på den internationale ølscene.

Prisen overrækkes fredag den 11. maj kl. 16.30 under Ølfestival 2012 i Tap1.

Yderligere oplysninger ved henvendelse Danske Ølentusiasters
Landsformand Bo L. Jensen, bo.jensen@ale.dk tlf. 28 19 17 13 eller
Pressekontakt Anne-Mette Meyer Pedersen sekretariat@ale.dk

Resultatet af afstemningen om Årets danske Bryggeri:

Placering Bryggeri %
1 Hornbeer 17,7%
2 Midtfyns Bryghus 11,0%
9 Slotsbryggeriet Føniks 2,1%
10 Bryggeriet Refsvindinge 1,9%

...de resterende 36 % af stemmerne fordelte sig på over 50 bryggerier.

Om Hornbeer: www.hornbeer.dk - Kontakt: Jørgen Fog Rasmussen, tlf. 40 31 15

Anne-Mette Meyer Pedersen