Hetzmaskinen er i gang

17. august 2010   |   SF Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

Pressemeddelelse, tirsdag d. 17. august

SF Ungdom: Hetzmaskinen er i gang

FAIR LØSNING: Den mest beskidte valgkamp i mands minde. Sådan har flere politiske kommentatorer allerede betegnet den kommende folketingsvalgkamp. Mudderkastningen startede for alvor i dag, mener SF Ungdoms landsformand.

Et debatindlæg i Berlingske Tidende, der i bund og grund var meget positivt indstillet over for Socialdemokraterne og SF’s fælles økonomiske udspil ”En Fair Løsning” har i dag startet et sandt mudderskred af anklager mod planen.

”De borgerlige kaster med mudder på livet løs – og de gør det imod bedre vidende. Både journalister og borgerlige politikere burde være klar over, at de 12 minutter ikke var hele løsningen. Ellers har de i hvert fald slet ikke læst den økonomiske plan, og det kan man da vel trods alt forvente,” udtaler SF Ungdoms landsformand Pelle Dam.

”En Fair Løsning er en økonomisk ansvarlig og fuldt finansieret plan, men elementerne skal forhandles på plads med arbejdsmarkedets parter. Det er da kun sympatisk! De borgerlige politikere skulle tage og bruge deres tid på at fremlægge deres egen politik i stedet for at kaste med mudder mod Socialdemokraterne og SF. Det er totalt usagligt,” mener SFU-formanden.

Pelle Dam forstår ikke, at flere medier udlægger tre fagforeningsformænds kommentar i dagens udgave af Berlingske Tidende som en kritik af En Fair Løsning. Tværtimod, mener han:

”Det indlæg, som startede hele debatten, understøtter jo S-SF’s plan. At det udlægges som en kritik i medierne kan kun være et udtryk for, at journalisterne har læst indlægget som Fanden læser Bibelen – ellers har de ikke læst indlægget overhovedet. Det er fordrejet og under lavmålet, det en række netmedier har gang i,” raser han.

For flere kommentarer:
Pelle Dam, landsformand for SF Ungdom. 21 45 50 29, pelle@sfu.dk

SF Ungdom er Danmarks største politiske ungdomsorganisation. 22-årige Pelle Dam har været landsformand siden april 2009.