Grøn jul på nettet

24. november 2010   |   Plantetorvet.dk  |  Flere pressemeddelelser

Man kan praktisk talt købe alt til julen på nettet – selv juletræet. Indkøb af juletræ er for mange familier en større opgave, fordi man ikke er vant til at transportere så store ting hjem. I år vil web-planteskolen Plantetorvet.dk hjælpe de transportplagede familier og levere juletræet direkte på adressen.

Hvor ofte har man ikke bakset et juletræ op på bilens tagbøjler, mens man håber, at lakken ikke tager skade. Eller haft ekstraudgifter til trailerleje oven i den i forvejen trængte juleøkonomi. Eller kørt med juletræet stikkende ud af et åbent bagagerum med 40 km i timen, mens andre bilister irriteret forsøger at slippe forbi – og efterfølgende brugt halve timer på at forsøge at støvsuge alle de tabte nåle op fra bagagerummet.

”Nethandlen er jo kraftigt stigende, og på mange måder langt mere effektiv, så hvorfor skulle vi ikke give folk mulighed for at spare et årligt tilbagevendende besvær,” spørger indehaver Bjarne Schou Andersen fra Plantetorvet.dk, der håber på at kunne være med til at give familierne mere tid og overskud i den travle juletid.
Træerne er kvalitetskontrollerede, så man ikke risikerer, at gaverne skal ligger under en skæv stamme med knækkede grene.
”Hvis vi skal fungere som web-butik, er vi nødt til at have styr på kvaliteten i alt, hvad vi sender ud af døren – elles får vi bare klager og utilfredse kunder,” forklarer Bjarne Schou Andersen.

For Plantetorvet.dk er det en fordel at handle med juletræer her i den kolde tid, hvor der ikke er så meget gang i plantesalget.
”Det er en god tid at plante hæk og barrodsplanter i det hele taget, men vi kan sagtens nå at ekspedere en masse juletræer også,” forsikrer Bjarne Schou Andersen.

Plantetorvet.dk leverer både juletræer i potte og som traditionelle fældede træer.

Plantetorvet.dk er en internetplanteskole med Danmarks bredest udvalg af planter.

Bjarne Schou Andersen, gartner og jordbrugsteknolog

bsa@plantetorvet.dk