Globus Marine godt fra land

16. marts 2007   |   Globus Marine  |  Flere pressemeddelelser

Globus Marine, det nye søsterselskab til Globus Biler A/S i Silkeborg, har ambitioner om at sejle sig frem blandt de førende virksomheder i den danske bådbranche

Globus Marine godt fra land

Det nye søsterselskab til Globus Biler A/S i Silkeborg har ambitioner om at sejle sig frem blandt de førende virksomheder i den danske bådbranche

Det går hurtigt i bådbranchen. Stærkt stigende salg af fritidsbåde og masser af havneudvidelser er baggrunden for, at en af Silkeborgs store bilforretninger, Globus Biler A/S, udvider sine aktiviteter med dannelsen af Globus Marine A/S.

-  Og vi er kommet godt fra land med stor efterspørgsel og salg lige fra starten. Vi sælger nyere brugte amerikanske motorbåde, og næsten al handelen foregår over Internettet på WWW.GLOBUSMARINE.DK og via Scanboat og Den Blå Avis, siger direktør Henrik Thomsen, Globus Biler, der ejer Globus Marine sammen med direktør Kim Dickmann. Sidstnævnte har været ansat i Globus Biler i 10 år, og det er netop hans ekspertise inden for både, der satte skub i planerne om at etablere Globus Marine.

Netværk i USA

Kim Dickmann har ved siden af bilhandelen importeret amerikanske både og vandscootere fra USA i mere end 10 år. Herigennem har han fået en stor viden og har opbygget et godt netværk af indkøbere på det amerikanske bådmarked.

-  Der er stor udskiftning af både på det kæmpestore amerikanske marked. Det åbner gode muligheder for at finde meget fine og veludstyrede både til priser, der er særdeles attraktive i  forhold til priserne på nye både, siger Kim Dickmann, der hovedsageligt indkøber ferksvandsbåde i de nordlige amerikanske stater.

Globus Marine køber, klargør og sælger alle de kendte amerikanske bådmærker som f. eks. Sea Ray, Bayliner, Chaparral og Rinker.

Moderne værksted

- Med hensyn til klargøring og servicering er det en stor fordel, at Globus Biler råder over et stort moderne værksted med dygtige mekanikere og klargøringsfolk, siger Kim Dickmann videre. Han  understreger, at alle både bliver grundigt gennemgået og certificeret af inspektører fra Germanischer Lloyd og solgt med CE-certifikat i henhold til de nyeste EU-krav.

Direktør Henrik Thomsen ejer bilforretningerne Globus Biler A/S og Thomsen Biler A/S med et årligt salg på 1200 biler, 35 ansatte og en omsætning på 220 mio. kr. Og kursen er afstukket mod lignende vækst inden for bådbranchen.

Nybådsforhandling

- Jo, vi har også store ambitioner med Globus Marine. Vi forventer allerede i løbet af i år at blive nybådsforhandler af 1-2 af de mest kendte mærker og sejle os frem blandt de førende virksomheder i den danske bådbranche.

Globus Marine råder foreløbig over 500 kvadratmeter på Thrigesvej 22 i Silkeborg, men kan desuden disponere over 2000 kvadratmeter ved Globus Biler på Navervej.

((Billedtekst))

Direktør Henrik Thomsen, t.v. og direktør Kim Dickmann har store ambitioner med Globus Marine. (Foto: Jørgen Ploug)

Henrik Thomsen / Kim Dickmann

40190030 / 2910 1000