Glem krisen – lev dog i stedet!

22. januar 2009   |   Just living!  |  Flere pressemeddelelser

”De virksomheder, der kommer levende igennem tider med tilbageholdenhed, er de, som tør svømme mod strømmen og holde fanen højt. Og vi, der starter op i modvind, får rigtig travlt, når det hele på et tidspunkt vender,” siger Dorthe Juul Jensen, som for alvor skubbede sit boligtekstilfirma, Just living!, i gang i august. Hun har brugt tiden indtil nu på at stable en levende kollektion på benene, og på messen Formland i Herning fra den 30. januar skal hun bevise, at hendes fornemmelse for forretning holder stik.

Glem krisen - lev dog i stedet

Sådan siger den farverige iværksætter, Dorthe Juul Jensen, som for nyligt selv trodsede den truende krise og gjorde sin drøm om at være selvstændig til virkelighed. Og netop den krise-kritiske holdning gennemsyrer hele Dorthes måde at drive virksomhed på.

”Mange er tilbageholdende, fordi de er hoppet på historien om krisen, men jeg føler, at det med krisen er lidt opreklameret. Folk har ikke mindre, end de plejer, men alligevel holder de igen med større investeringer. Nu håber jeg, at det giver luft til at købe mine kvalitetsprodukter, når de trænger til at få frisket boligen op,” forklarer Dorthe Juul Jensen. Derfor satser Just living! på kvalitetstekstiler i overraskende design primært fra europæiske producenter. Dorthe Juul Jensen lægger vægt på, at alle forhold er i orden. Der er ingen børnearbejdere på de fabrikker, der får lov at levere til Just living!.

Dorthe Juul Jensen betegner sig selv som en kreativ person med tossede indslag og anderledes ideer. På trods af en uddannelse som eksporttekniker havnede hun i et indretningsfirma, der indrettede hoteller. ”Væggene skulle være gule, så nikotinen ikke kunne ses. Gulvtæpperne skulle være blånistrede, så snavset forsvandt. Og alt andet skulle være i kirsebærtræ, uden at nogen egentlig kunne give en god grund. Hvor blev jeg bare træt af gult, blåt og kirsebær,” fortæller Dorthe Juul Jensen, der i stedet forsøgte sig som møbelsælger, som projektleder i et vikarbureau og som køkkenindretter, før hun endelig realiserede drømmen om sit eget tekstilfirma.

Just living!s tekstiler er ikke ”hotelfarvede”. Der er knald på både farver og mønstre. ”Hvis man har et almindeligt halvfjerdserhus, som egentlig trænger til et nyt badeværelse, kan man gøre det retro-moderne med nogle vakse håndklæder og et badeforhæng,” siger Dorthe Juul Jensen, der drømmer om en fremtid, hvor hun kan rejse rundt og finde sjove ting, som ingen har set før. Disse ting skal så afsættes til en kvalitetsbevidst, dansk kundekreds.

Men lige nu går det meste af Dorthe Juul Jensens tid med at planlægge Formland, hvor hun gerne vil hjælpe de besøgende med at glemme krisen og bare leve.

Billedtekst:

”Krise og depression må ikke nå ind i badeværelset,” mener iværksætteren Dorthe Juul Jensen fra Just living!.

Dorthe Juul Jensen

djj@justliving.dk