Genvalg til SFU-formand

03. april 2010   |   SF Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

22-årige Pelle Dam tager et år mere som landsformand for Danmarks største politiske ungdomsorganisation. "Vi går et rødt årti i møde," postulerede den genvalgte formand på landsmødet.

Pressemeddelelse fra SF Ungdom lørdag d. 3. april 2010

Fynbo genvalgt som SFU-formand

22-årige Pelle Dam tager et år mere som landsformand for Danmarks største politiske ungdomsorganisation. SF Ungdoms landsmøde har netop genvalgt ham uden modkandidater. ”Vi går et rødt årti i møde,” postulerede den genvalgte formand på landsmødet.

22-årige Pelle Dam fra Fyn er netop blevet genvalgt som landsformand for SF Ungdom. Valget fandt sted på ungdomspartiets landsmøde på Strib Skole ved Middelfart.

”Vi har lagt er sort årti bag os. Vi går et rødt årti i møde,” buldrede landsformanden inden valget fra talerstolen til bragende jubel fra de 250 tilhørere.

Se hele talen på Facebook: http://www.facebook.com/video/video.php?v=376699489471

Pelle Dam er født og opvokset i Marslev på Østfyn. Han er nu flyttet til hovedstaden for at kunne varetage hvervet som landsformand for landets største ungdomsparti optimalt.

”Det er os, der skal ud og vinde folketingsvalgkampen, ligegyldigt om den kommer i morgen eller om halvandet år. Det er os der skal knokle med basis-aktivisme, Facebook-indsats, uddannelsesbesøg, paneldebatter og alt det andet. Og gør vi vores arbejde godt nok, så kan det lade sig gøre. Så kan drømmen blive til virkelighed. Det kommer til at kræve en jætte-indsats. Men hvis der er nogen, der kan gøre det i dette her land – så er det os i dette rum,” sagde Pelle Dam i sin tale til landsmødet, hvor han satte fokus på nødvendigheden af fornyelsesprocessen i SF.

I organisationens daglige ledelse vil Pelle Dam blive flankeret af 22-årige Nina Werge fra Sorø som landssekretær og 21-årige Sofie Seidenfaden fra Lolland som landskasserer.

Hent pressefotos af de tre nyvalgte ledelsesfigurer for SF's ungdomsorganisation ved hjælp af links herunder.

SF Ungdoms landsformand Pelle Dam kan kontaktes på mobil 21 45 50 29 eller mail pelle@sfu.dk.