FINANSRÅDET VINDER ”DKs VÆRSTE RØVER” 2012

12. november 2012   |   SF Ungdom (SFU)  |  Flere pressemeddelelser

Ungdommen er blevet udsat for et røveri af fremtidsmuligheder. På den baggrund har bankernes interesseorganisation Finansrådet netop vundet prisen som ”Danmarks Værste Røver”. 2962 unge mennesker har afgivet deres stemme og med hele 25 % af stemmerne slår Finansrådet både Saxo-bank direktøren Lars Seier og Venstres formand Lars Løkke Rasmussen!

Derfor vil SFU-formand Gry Möger Poulsen i dag overrække prisen som ”Danmarks Værste Røver” til Finansrådet. Hun udtaler i den forbindelse: Udsigten til et sikkert job, en god uddannelse og et stærkt velfærdssamfund er truet af den finanskrise, som banker og finansfyrster har skabt, men som vi unge står med regningen for. Derfor synes jeg prisen som Danmarks Værste Røver er helt fortjent.”

I 3 måneder har SFU besøgt uddannelsessteder over hele landet med kampagnen ”Danmarks Værste Røver”, hvor unge har kunne stemme på 7 forskellige nominerede til titlen som den værste røver i kongeriget.

Gry Möger Poulsen fortsætter: ”Jeg kan godt forstå, at der er så mange der har stemt på bankernes interesseorganisation. Sagen er jo den, at det er skattekroner, der har hjulpet bankerne på fode, og som tak strammes gebyr- og renteskruen for at tilfredsstille aktionærerne, alt imens bankdirektionerne fortsat indkasserer fede lønninger. ”

Se mere om SFUs kampagne ”Danmarks Værste Røver” på www.roever.dk

Prisen overrækkes i dag kl. 12 hos Finansrådet, Amaliegade 7, 1256 København K.

Gry Moger Poulsen

gry@sfu.dk