Energi Fyn og Kazabra.com indgår aftale om gratis backup

26. november 2008   |   Next Media Content  |  Flere pressemeddelelser

Energi Fyn og Kazabra.com indgår aftale om gratis backup ”Én af mine bekendte havde ikke fået taget sig sammen til at lave backup af alle sine billeder. For et par uger siden brød hans PC sammen. Nu mangler han minder fra de første tre år af børnenes liv.” Sådan siger salgschef Jesper Jørgensen, Kazabra.com, når han skal forklare, hvorfor det er vigtigt at have en velfungerende backupløsning. I Energi Fyn er man godt klar over vigtigheden af en effektiv backup, så her tilbyder man nu alle kunder med Fibernet Kazabras backupløsning helt gratis.

Energi Fyn og Kazabra.com indgår aftale om gratis backup

Hvis man er vant til at tage backup af sine vigtige filer, kender man sikkert et traditionelt program med traditionelle gule mapper. Måske komprimerer man sine filer og brænder dem på DVD’er, eller måske har man en ekstern harddisk, hvor man spejler computerens indhold over med jævne mellemrum.
Kazabra.com har ønsket at lave en online backupløsning, der indeholder mere end blot et spejl af computerens indhold. ”Når vi alligevel flytter filerne ud på internettet, kan vi lige så godt gøre dem direkte tilgængelige for vores brugere, uanset hvor de befinder sig,” forklarer Jesper Jørgensen, ”det vil nemlig øge folks motivation for at tage backup, så det bliver til en daglig eller ugentlig rutine,” Systemet indeholder nemlig også et mediecenter, så kunden kan se sine billeder og film og høre sin musik overalt – blot der er internetforbindelse.

”Hvis man er på besøg hos svigermor og gerne vil vise feriebillederne, er det bare at gå på nettet, taste koden ind og vise billederne frem,” siger Jesper Jørgensen, der også ser muligheder for rejsende forretningsfolk.

”Der er ikke noget så irriterende som én, der skal præsentere noget, men som har glemt eller fået ødelagt sin USB-stick med præsentationen på. Det er pinligt både for den, der skal præsentere, og de, der kigger på,” mener Jesper Jørgensen. Med den ny form for backup har han ikke blot sin præsentation klar overalt, han har også fuld adgang til alle virksomhedens andre dokumenter. Og når den særlige businessbackup Kazabra.biz om kort tid frigives, har han mulighed for at dele de enkelte mapper med relevante samarbejdspartnere. ”Det kan for eksempel være revisoren, der får adgang til bogføringen, eller reklamebureauet, der får adgang til virksomhedens billeder,” forklarer Jesper Jørgensen, der også garanterer, at folks personlige data er i sikre hænder. Det kræver simpelt hen brugernavn og password at få adgang til filerne, og Kazabra er altid på forkant med nettets nyeste sikkerhedssystemer.

Det geniale Fibernet
Selvom Kazabras backupsystem kan fungere på en hvilken som helst internetforbindelse, har fibernettet én stor fordel. Det er den høje uploadhastighed. På fibernettet kan man sende filer fra computeren til internettet med samme hastighed, som man er vant til at hente filer med. Det betyder altså, at den tid, internetbackuppen tager, minder meget om den tid, man normalt bruger på at kopiere f.eks. til en ekstern harddisk, og det vil være hurtigere end en normal DVD-backup.

Det er denne sammenhæng, Energi Fyn kunne se, da de valgte Kazabra som backuppartner. ”Vi har en interesse i, at vores kunders data er sikret og tilgængelige. Kazabra.com tilbyder denne sikkerhed – det tilbud vil vi give gratis videre til vores fiberkunder,” siger Salgschef Carsten Hansen, Energi Fyn Bredbånd A/S.

”Og det hedder jo når harddisken brænder sammen – ikke hvis…” siger Jesper Jørgensen, der glæder sig over, at Energi Fyns kunder nu ikke behøver at bekymre sig om mistede digitalfotos.

Fakta Kazabra.com

Online backup