Danske Ølentusiaster kårer Nordsjællands bedste håndbryg ved lokal festival

22. oktober 2012   |   Danske Ølentusiaster Region Nordsjælland  |  Flere pressemeddelelser

Lørdag den 27. oktober står i øllets tegn i Kedelhuset i Hillerød.

Nordsjællandsmesterskab i Håndbryg afholdes af Danske Ølentusiaster Region Nordsjælland og en lang række af nordsjællandske håndbryggere deltager. 9 håndbryggere er repræsenteret med ca. 35 forskellige øl, som vil blive bedømt af bl.a. de regerende Danmarksmestre i blindsmagning af øl. Dommerpanelet og det kompetente publikum stemmer om vinderen i hver kategori.

Der kåres 2 vindere, nemlig ”Bedste øl under 6 %” og ”Bedste øl på og over 6 %”

Charlotte Petersen, formand i Region Nordsjælland og Festivalleder udtaler: ”Det er nu andet år vi afholder dette, og sidste år var en stor succes. Tidligere år har vi afholdt dette mesterskab, som blindsmagninger i vores 5 lokalafdelinger. Nu er interessen for selv at brygge øl dog så stor, at der skal vælges for mange fra i et indledende heat før blindsmagningen. Vi har derfor valgt denne nye form, hvor alle har kunnet tilmelde deres øl”

Hvorfor håndbryg? ”Der er en stigende tendens til at håndbryggere og mikrobryggere arbejder sammen om at udvikle spændende øl, og disse har været stærkt repræsenteret i finalen om ”Årets Øl” de seneste år.”

Da der tale om håndbryg som ikke har været underkastet fødevaremyndighedernes kontrol, er der desværre kun adgang for medlemmer af Danske Ølentusiaster. Pressen er naturligvis velkommen.

Arrangementet finder sted i ’Kedelhuset’ som ligger bag Hillerød Bibliotek, (indgang via Christiansgade 1, 3400 Hillerød)

Program:
Lørdag d. 27. oktober
11.00 Ølfestivalen åbner
11 til 17 Der sælges prøver på øllet og afstemning pågår
16.00 Afstemningen slutter
16.30 Vinderne i hver kategori kåres
16.40 Vinderen blandt publikums stemmesedler trækkes
17.00 Festivalen lukker

Henvendelse til Regionsformand og festivalleder Charlotte Vibeke Petersen på charlotte.petersen@ale.dk eller tlf. 3070 4415 for presseadgang.

Charlotte Vibeke Petersen

charlotte.petersen@ale.dk