Danske Ølentusiaster kårer Nordsjællands bedste håndbryg ved lokal festival

09. november 2011   |   Danske Ølentusiaster  |  Flere pressemeddelelser

Lørdag den 19. november står i øllets tegn i Kedelhuset i Hillerød.

Nordsjællandsmesterskab i Håndbryg afholdes af Danske Ølentusiaster Region Nordsjælland og en lang række af nordsjællandske håndbryggere deltager. 10 håndbryggere er repræsenteret med op mod 35 forskellige øl, som vil blive bedømt af et kompetent publikum, samt et dommerpanel med den kendte øljournalist Ole Madsen i spidsen.

Der kåres 2 vindere, nemlig ”Bedste øl under 6 %” og ”Bedste øl over 6 %”

Charlotte Petersen, Næstformand i Region Nordsjælland og Festivalleder udtaler: ”De tidligere år har vi også afholdt dette mesterskab, men det har været afholdt som blindsmagninger i vores 5 lokalafdelinger. Nu er interessen for selv at brygge øl dog så stor, at der skal vælges for mange fra i et indledende heat før blindsmagningen. Vi har derfor valgt denne nye form, hvor alle fra regionen kan tilmelde deres øl”

Hvorfor håndbryg? ”Der er en stigende tendens til at håndbryggere og mikrobryggere arbejder sammen om at udvikle spændende øl, og disse har været stærkt repræsenteret i finalen om ”Årets Øl” de seneste år.”

Da der tale om håndbryg som ikke har været underkastet fødevaremyndighedernes kontrol, er der desværre kun adgang for medlemmer af Danske Ølentusiaster. Pressen er naturligvis velkommen.

Arrangementet finder sted i ’Kedelhuset’ som ligger bag Hillerød Bibliotek, (indgang via Christiansgade 1, 3400 Hillerød)

Program:

Lørdag d. 19. november